صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۰۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به لزوم توجه به محتوای همایش سیره علوی، گفت: محورهای اصلی همایش سیره علوی باید نیاز روز و کاربردی باشد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در  لرستان، 11 بهمن‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی دوازدهمین همایش سیره علوی که با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان، در خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: علم در حال پیشرفت است و اگر علم و اختراعات در اختیار ظالمان قرار گیرد، موجب ترویج ظلم و ستم می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌دنبال کم‌رنگ کردن ارزش‌ها هستند و در مقابل دشمنان باید عزم خود را برای ترویج فضایل اخلاقی بیشتر کنیم، افزود: نتایج و محصولات همایش سیره علوی باید در سطح جامعه تأثیرگذار باشد و محورهای آن مطابق با نیاز روز و کاربردی باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه محتواهای تولید شده در 11 دوره سیره علوی باید در جامعه ترویج یابد، ادامه داد: لازم است نظرسنجی در خصوص آشنایی مردم استان با همایش سیره علوی از سوی جهاددانشگاهی انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در همایش سیره علوی باید تمام دانشگاه‌ها و متولیان امر فرهنگ مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: کمیته‌های همایش سیره علوی، راه‌ها و روش‌هایی را برای کاربردی کردن نتایج سیره علوی در جامعه مشخص کند.

وی با بیان اینکه همایش سیره علوی در حد و توان خود می‌تواند مشکلات را حل کند و تمام مشکلات فقط با برگزاری یک همایش حل نمی‌شود، افزود: این‌گونه همایش‌ها جنبه مکملی برای حل مشکلات دارد کمااینکه کیفیت‌بخشی به مقالات مهم است.

شاهرخی بر لزوم حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد با موضوع سیره علوی از سوی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تشکل‌های دانشجویی، حوزه علمیه، طرح تربیتی صالحین سپاه و افراد متخصص در نهج‌البلاغه نیز در این همایش مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در برگزاری همایش سیره علوی باید ریزهزینه‌های همایش مشخص شود، افزود: هر دانشگاهی که پرداخت هزینه‌ای را متقبل می‌شود باید سهم خود را پرداخت کند.

انتهای پیام