صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی» با محوریت کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) نوشته شهید استاد مرتضی مطهری به همت حسینیه مجازی دانشجویان ایران سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مسابقه دانشجویی «راه و رسم علوی» با محوریت کتاب «جاذبه و دافعه علی(ع)» نوشته شهید استاد مرتضی مطهری به همت حسینیه مجازی دانشجویان ایران سازمان دانشجویان برگزار می‌شود.

مجموعه جاذبه و دافعه علی(ع)، شامل چهار سخنرانی از استاد شهید مطهری در سال ۱۳۴۶ شمسی است که در حسینیه ارشاد صورت گرفته و مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش است.

شخصیت عظیم و گسترده امیرالمؤمنین علی(ع) وسیع‌تر و متنوع‌تر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحی آن وارد شود و توسن اندیشه را به جولان آورد. برای یک فرد، حداکثری که میسر است این است که یک یا چند ناحیه معین و محدود را برای مطالعه و بررسی انتخاب کند و به همان قناعت ورزد. یکی از جوانب و نواحی وجود این شخصیت عظیم، ناحیه تأثیر او بر روی انسان‌ها به شکل مثبت یا منفی است و به عبارت دیگر جاذبه و دافعه نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا می‌کند و در این کتاب درباره‌اش گفت‌وگو شده است. شخصیت افراد از نظر عکس‌العمل‌سازی در روح‌ها و جان‌ها یکسان نیست.

این طرح در قالب مسابقه راه و رسم علوی، از سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه تا ۷ اسفند مصادف با ولادت حضرت علی(ع)، طی ۱۰ شب، هرشب ساعت ۲۲ بخشی از مطالب کتاب جاذبه و دافعه علی(ع) مرور و یک سؤال مطرح می‌شود و از میان کسانی که به این سوالات پاسخ صحیح داده باشند، هر روز به یک دانشجو جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دانشجویان برای شرکت در مسابقه راه و رسم علوی می‌توانند به صفحه اینستاگرام سازمان دانشجویان به نشانی isojd@ مراجعه کنند.
انتهای پیام