صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال(دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین بازی‌‌نگاشت خود این بار سراغ موضوع استریمینگ رفته است، پدیده‌ای که کم‌کم دارد جای پای خود را به‌عنوان یک سرگرمی جذاب در میان مخاطبان بازی پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، استریمینگ بازی یکی از روند‌های رسانه‌ای رو به‌رشد در حوزه بازی محسوب می‌شود که خصوصاً با ظهور پدیده کرونا شدیداً رشدیافته و جدی شده است. آمار و ارقام اعلام شده توسط پلتفرم‌های اصلی استریمینگ همچون توییچ یا یوتیوب در جهان یا آپارات‌گیم در ایران گواهی بر این مسئله است که استریمر‌ها در حال باز کردن جای خود در سبد سرگرمی مخاطب‌های بازی هستند.

با این رویکرد، بخشی از نتایج پیمایش ملی ۱۳۹۸ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این خصوص توسط دایرک در قالب یک بازی‌نگاشت گردآوری و منتشر شده است. در بخشی از این پیمایش از بازیکنان (کسانی که حداقل یک ساعت در هفته با حداقل یکی از سه پلتفرم موبایل، رایانه یا کنسول بازی می‌کنند) در مورد میزان علاقه آن‌ها به تماشای بازی کردن دیگران پرسش شده است. اگر چه تماشای بازی دیگران الزاما به معنای تماشای استریمینگ نیست و علاوه بر آن تماشای بازی والدین، فرزندان و دوستان و … را نیز شامل می‌شود.
انتهای پیام