صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
بدون صف و با حفظ کرامت؛

مراسم اهدای هشت هزار تبلت و سیم‌کارت به دانش‌آموزان مددجوی بهزیستی با همکاری بخش خصوصی و با حفظ کامل کرامت دانش‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم توزیع هوشمند هشت هزار تبلت و سیم‌کارت بین دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی با پشتیبانی مالی بنیاد مستضعفان و همکاری برخی شرکت‌های خصوصی و دولتی، امروز، سه‌شنبه، پنجم اسفندماه، با حضور رئیس و مسئولان سازمان بهزیستی کشور  در این سازمان برگزار و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بهزیستی پخش شد.

در این مراسم ابتدا سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، در خصوص این طرح، گفت: خط قرمز ما برای توزیع هوشمند تبلت و سیم‌کارت بین مددجویان بهزیستی حفظ کرامت فرزندان بهزیستی بود.

وی با اشاره به تعداد بالای فرزندان تحت پوشش بهزیستی، گفت: به دلیلی تعداد بالا بررسی شد تا گروه‌هایی که بیشترین نیاز را دارند و تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌‌اند، انتخاب شوند. به همین دلیل از بین 17 هزار فرزند بهزیستی در خانواده‌های جایگزین، هشت هزار نفر کودک 13 تا 17 سال در این طرح مورد حمایت قرار گرفتند.

بابایی ادامه داد: برای تهیه و توزیع تبلت شرکت دیجی کالا به کمک ما آمد و برای حفظ کرامت بچه‌ها پیامکی به آنها ارسال شد و در ادامه بچه‌ها ثبت‌نام کردند و نشانی آنها دریافت شد. البته بسیاری از این بچه‌ها توان ثبت‌نام نداشتند و کارشناسان ما آموزش‌های لازم را به آنها برای ثبت‌نام ارائه کردند که در نهایت توزیع صورت گرفت.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 56 درصد تحویل قطعی تبلت‌ها و 75 درصد ساخت اکانت برای ارائه آدرس و دریافت تبلت انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال این پروژه را به اتمام برسانیم.

کودکان در معرض ترک تحصیل

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی ضمن اشاره به اینکه تعدادی از بچه‌ها به دلیل نداشتن تبلت در معرض ترک تحصیل بودند، گفت: با ارائه این تبلت‌ها امکان تداوم تحصیل را نداشتند، به دست آوردند؛ به جای ایجاد صف‌ با حفظ کرامت بچه‌ها، تبلت‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

در ادامه این مراسم، امیر پاشا، مدیر بازاریابی شرکت دیجی‌کالا، گفت: یکی از ارزش‌های بنیادی در دیجی‌کالا تحقق عدالت اجتماعی است و معتقدیم پلتفرم‌ها می‌توانند به تحقق این عدالت کمک کنند.

وی افزود: زمانی که از پروژه بهزیستی مطلع شدیم علی‌رغم اینکه تأمین تبلت به دلیل بالا رفتن تقاضا در بازار مشکل شده با افتخار به این پروژه اضافه شدیم و تلاش کردیم تبلت‌ها را تأمین کنیم. طی دو تا سه هفته آینده نیز این پروژه را به اتمام می‌رسانیم و آماده همکاری بیشتر با بهزیستی هستیم.

یاسر رضاخواه، مدیرعامل شرکت رایتل، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بهزیستی برای اهدای تبلت به دانش‌آموزان گفت: ما نقش کوچکی در این کار داشتیم و بسیار مفتخر هستیم که این فعالیت صورت گرفت.

لزوم حفظ کرامت

وی ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کرامت نیازمندان، گفت: در کنار حفظ کرامت، اثربخشی فعالیت نیز بسیار مهم است؛ سال‌‌هاست که بسیاری از نهادها فعالیت می‌کنند، اما شاید تاکنون چنین اثربخشی نداشته که تمام کمک‌ها به دست نیازمندان برسد.

رضاخواه اضافه کرد: با افتخار سیم کارت و اینترنت را به صورت رایگان به مددجویان اهدا کردم و آمادگی داریم هم از لحاظ حجم و هم از لحاظ ماه‌های رایگان بودن این مسئله را توسعه دهیم. حجم قابل توجه تبلت‌های اهدا شده نیز سیم کارتشان را فعال و در حال استفاده هستند و آمادگی داریم در تأمین زیرساخت‌های لازم نقش خود را ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم اگر مددجویی توان تأمین هزینه اینترنت خود را ندارد، بررسی و بسته‌های رایگان بعدی را نیز اهدا کنیم. در هر موردی که مددجویان به تشخیص بهزیستی به خدمات شرکت ما نیاز داشته باشند، آمادگی همکاری داریم؛ این خدمات محدود به این هشت هزار نفر نیز نیست و شامل همه مددجویان بهزیستی می‌شود.

محمد پیرعلی، معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان نیز با اشاره به اینکه حجم گسترده فعالیت و همکاری برای تحقق این برنامه صورت گرفته است، از تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته تشکر کرد و افزود: طی دهه‌های گذشته کارهای زیادی صورت گرفته اما اگر لیستی تهیه کنیم از آنچه انجام داده‌ایم و آنچه انجام نداده‌ایم، لیست اقدامات انجام نداده طولانی خواهد شد؛ بنیاد مستضعفان تمام قد در کنار بهزیستی است تا قسمتی از کارهایی که انجام نشده را انجام دهیم اما باید به کارها سرعت دهیم.

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، نیز با قرائت آیه دوم سوره مائده که می‌فرماید: «وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ؛ و در نيكوكارى و پرهيزگارى با يكديگر همكارى كنيد و در گناه و تعدى دستيار هم نشويد و از خدا پروا كنيد كه خدا سخت ‏كيفر است»، گفت: خداوند توصیه می‌کند و می‌فرماید ما برای کار خیر با هم تعاون داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا شاهد مشکلات عدیده‌ای برای همه مردم دنیا بودیم. در ایران هم اقشار در معرض آسیب بیشتر صدمه دیدند. در جلسه‌ای که در دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار شده بود، گزارشی از اقدامات بهزیستی برای کمک‌های مؤمنانه ارائه و اعلام کردم که نگران تحصیل بچه‌های مددجوی بهزیستی به دلیل نبود امکانات هستم که سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، کلام من را قطع کردند و گفتند چه تعداد تبلت می‌خواهید ما کمک می‌کنیم و این کار شروع شد.

همکاری مؤمنانه بخش‌های مختلف کشور

قبادی دانا ضمن تقدیر از همکاری مؤمنانه شکل گرفته بین بخش‌های مختلف کشور یعنی سازمان بهزیستی به عنوان سازمان دولتی، بنیاد مستضعفان به عنوان نهاد حاکمیتی و نهادهای خصوصی مثل رایتل که خودشان پیش قدم شد و اعلام کردند که حاضرند سیم کارت رایگان این طرح را تأمین کنند، گفت: در بهزیستی مطرح شد که این کار به صورت الکترونیکی انجام شود و نه فقط به تهران و مراکز استان‌‌ها بلکه به نیاز بچه‌‌ها در نقاط مختلف کشور توجه شود که شرکت دیجی کالا نیز به کمک ما آمد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح هیچ عکس و تصویری از کودکانی که تبلت دریافت کرده‌اند در رسانه‌ها منتشر نشده و تبلت‌ها در اقصی نقاط کشور به صورت شفاف به دانش‌آموزان اهدا شده است. تاکنون بیش از پنج هزار نفر تبلت را دریافت کرده اند که لیست آنها مشخص است؛ بر روی تبلت‌ها نیز هیچ آرمی از بهزیستی یا بنیاد مستضعفان وجود ندارد.

رئیس سازمان بهزیستی این اقدام را در راستای توانمندسازی فرزندان بهزیستی نه صرفاً حمایت از آنها اعلام و اظهار کرد: امیدواریم با توانمندی فرزندان، در آینده شاهد توانمندی آنها و کمک‌رسان شدن آنها به سایرین باشیم و این طرح نیز الگویی برای انجام چنین اقداماتی در کشور باشد.

انتهای پیام