صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۶۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
حجت‌الاسلام بهجت‌پور:

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اثرگذاری خواهران طلبه در اجتماع را بسیار مهم و ضروری برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم بانوان طلبه به سمت کنشگری اجتماعی در جامعه هدایت شوند و این امر با ارتقاء علمی طلاب و توانمند کردن این قشر فرهیخته امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، ششم اسفندماه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با بیان اینکه وجود فردی چون شما در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران امیدی برای حوزه‌های علمیه و مردم استان است، اظهار کرد: امیدواریم به کمک شما بتوانیم توسعه خوبی در حوزه دین در سطح استان مازندران داشته باشیم.
 
وی افزود: توسعه دین در هر مکانی بدون وجود عالمان دینی امکان‌پذیر نیست و اگر هم حرکتی صورت بگیرد، ماندگار نخواهد بود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش پررنگ امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در شکل‌گیری و رشد حوزه‌های علمیه خواهران، ادامه داد: این نقش چنان پررنگ است که کسی نمی‌تواند آن را انکار یا کتمان کند.
 
وی اثرگذاری خواهران طلبه در اجتماع را بسیار مهم و ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا باید تلاش کنیم بانوان طلبه به سمت کنشگری اجتماعی در جامعه هدایت شوند و این امر با ارتقاء علمی طلاب و توانمند کردن این قشر فرهیخته امکان‌پذیر خواهد شد.
 
بهجت‌پور با تأکید بر تربیت چهره‌های شهرستانی، استانی و ملی از بانوان طلبه، گفت: جامعه پیشرفته و باسواد باید حوزه‌های علمیه آن نیز به روز بوده و طلاب عالمه داشته باشد تا بتوانند نقش فاضلانه و تأثیرگذار خودشان را در جامعه ایفا کنند.
 
وی تصریح کرد: تقویت سطح 2 و راه‌اندازی و گسترش سطوح 3 و 4 در شهرهای مختلف استان مازندران و همچنین ارتقاء و توانمندی علمی اساتید جهت تربیت طلاب فرهیخته و فاضله امری ضروری است و باید عملیاتی شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان افزود: توانمندسازی طلاب خواهر در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی نیاز امروز جامعه است و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی ایجاد و گسترش مراکز و سطوح علمی و تخصصی خواهران طلبه در استان مازندران را دارد.
انتهای پیام