وی افزود: همچنین مربیان دارالقرآن شهدای ازنا با حضور در مدارس برای دانشآموزان و فرهنگیان کلاسهای آموزش قرآن برگزار میکنند و از بین دانشآموزان و فرهنگیان مدارس جذب مخاطب دارند.
موسوی با بیان اینکه برگزاری گفتمانهای دینی و اعتقادی نیز در مراجعه حضوری مربیان دارالقرآن شهدای ازنا در سطح مدارس برگزار میشود، ادامه داد: همچنین این دارالقرآن در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی با ادارات ازنا همکاری دارد.
مدیر دارالقرآن شهدای ازنا در ادامه با اشاره به کسب رتبههای برتر مسابقات قرآن دانشآموزی از سوی قرآنآموزان این دارالقرآن، گفت: متأسفانه در دارالقرآن شهدای ازنا از نظر مربی قرآن با مشکل مواجه هستیم تا جایی که من بهعنوان مدیر دارالقرآن مربی بسیاری از کلاسهای آموزشی دارالقرآن هستم و این در حالی است که آموزش و پرورش فرهنگیانی که پُستهای معاونت پرورشی دارند را بهعنوان مربی قرآن به دارالقرآن میفرستد اما با توجه به اینکه این معاونان پرورشی مشغلههای کاری زیادی دارند نمیتوانند در دارالقرآن حضور مستمر و دائم داشته باشند.
بیشتر بخوانید:
وی خواستار نظارت آموزش و پرورش بر فعالیت مربیان قرآن دارالقرآنها شد و اضافه کرد: لازم است مربیان قرآن دارالقرآنها از سوی آموزش و پرورش ساماندهی شوند و ساعت کاری و فعالیت آموزشی برای آنها تنظیم شود.
موسوی با بیان اینکه لازم است آموزش و پرورش افرادی را بهعنوان مربی قرآن به دارالقرآنها معرفی کند که رضایت لازم برای حضور در دارالقرآن بهعنوان مربی قرآن را داشته باشند، استقبال دانشآموزان از کلاسهای آموزش قرآن دارالقرآن را مثبت دانست و اضافه کرد: مربیان قرآن دارالقرآن شهدای ازنا در دوران قبل از کرونا به مدت دو سال در مناطق روستایی حضور مییافتند و اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش قرآن در رشتههای روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن برای دانشآموزان و والدین آنها میکردند.
وی با بیان اینکه دارالقرآن شهدای ازنا مکان مستقل ندارد و در ساختمان کانون آفرینش این شهرستان مستقر است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی بیشتر کلاسهای آموزشی دارالقرآن شهدای ازنا در بستر فضای مجازی برگزار میشود و در حال حاضر کلاسهای آموزش مجازی قرآن در رشتههای روخوانی و روانخوانی، مفاهیم قرآن، مصباحالهدایة و امامشناسی، تفسیر و تجوید در حال برگزاری است.
موسوی توانمند بودن مربیان قرآن دارالقرآنها را عامل مهمی در جذب مخاطبان قرآنی و ایجاد انگیزه در قرآنآموزان دانست و گفت: مربیان قرآن باید دانش و اطلاعات خود را بهروز کنند و مهارتهای خاص قرآنی داشته باشند و در دورههای آموزشی ویژه مربیان قرآن شرکت داشته باشند.
وی استفاده از اهرم تشویق برای جذب مخاطب قرآنی را مهم دانست و گفت: متأسفانه مشکلات مالی دارالقرآنها باعث شده که در این بخش ضعیف عمل کنند که میطلبد آموزش و پرورش حمایت مالی از دارالقرآنها را مورد توجه قرار دهد.
انتهای پیام