صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۶۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
مدیر دارالقرآن شهدای ازنا خواستار شد؛

مدیر دارالقرآن شهدای ازنا با بیان اینکه معاونان پرورشی که به عنوان مربی قرآن به دارالقرآن‌ها معرفی می‌شوند به‌دلیل مشغله‌های کاری نمی‎توانند در دارالقرآن حضور مستمر و دائم داشته باشند، خواستار نظارت آموزش و پرورش بر فعالیت مربیان قرآن دارالقرآن‌ها و تنظیم ساعت کاری و فعالیت آموزشی برای آنها شد.

زهراسادات موسوی، مدیر دارالقرآن شهدای ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به آغاز فعالیت این دارالقرآن از سال 93، گفت: دارالقرآن شهدای ازنا در 10 سطح آموزشی در رشته‌های تفسیر، حفظ، تجوید، روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم، قرائت ویژه دانش‎آموزان، فرهنگیان و والدین زیر نظر آموزش و پرورش این شهرستان فعالیت دارد.

وی افزود: همچنین مربیان دارالقرآن شهدای ازنا با حضور در مدارس برای دانش‎آموزان و فرهنگیان کلاس‎های آموزش قرآن برگزار می‎کنند و از بین دانش‎آموزان و فرهنگیان مدارس جذب مخاطب دارند.

موسوی با بیان اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی و اعتقادی نیز در مراجعه حضوری مربیان دارالقرآن شهدای ازنا در سطح مدارس برگزار می‏‌شود، ادامه داد: همچنین این دارالقرآن در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی با ادارات ازنا همکاری دارد.

مدیر دارالقرآن شهدای ازنا در ادامه با اشاره به کسب رتبه‌های برتر مسابقات قرآن دانش‎آموزی از سوی قرآن‌آموزان این دارالقرآن، گفت: متأسفانه در دارالقرآن شهدای ازنا از نظر مربی قرآن با مشکل مواجه هستیم تا جایی که من به‌عنوان مدیر دارالقرآن مربی بسیاری از کلاس‎های آموزشی دارالقرآن هستم و این در حالی‌ است که آموزش و پرورش فرهنگیانی که پُست‌های معاونت پرورشی دارند را به‌عنوان مربی قرآن به دارالقرآن می‌فرستد اما با توجه به اینکه این معاونان پرورشی مشغله‌های کاری زیادی دارند نمی‎توانند در دارالقرآن حضور مستمر و دائم داشته باشند.


بیشتر بخوانید:


وی خواستار نظارت آموزش و پرورش بر فعالیت مربیان قرآن دارالقرآن‌ها شد و اضافه کرد: لازم است مربیان قرآن دارالقرآن‌ها از سوی آموزش و پرورش ساماندهی شوند و ساعت کاری و فعالیت آموزشی برای آنها تنظیم شود.

موسوی با بیان اینکه لازم است آموزش و پرورش افرادی را به‌عنوان مربی قرآن به دارالقرآن‌ها معرفی کند که رضایت لازم برای حضور در دارالقرآن به‌عنوان مربی قرآن را داشته باشند، استقبال دانش‎آموزان از کلاس‎های آموزش قرآن دارالقرآن را مثبت دانست و اضافه کرد: مربیان قرآن دارالقرآن شهدای ازنا در دوران قبل از کرونا به مدت دو سال در مناطق روستایی حضور می‎یافتند و اقدام به برگزاری کلاس‎های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی و حفظ قرآن برای دانش‎آموزان و والدین آنها می‎کردند.

وی با بیان اینکه دارالقرآن شهدای ازنا مکان مستقل ندارد و در ساختمان کانون آفرینش این شهرستان مستقر است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط کرونایی بیشتر کلاس‎های آموزشی دارالقرآن شهدای ازنا در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و در حال حاضر کلاس‌های آموزش مجازی قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، مفاهیم قرآن، مصباح‌الهدایة و امام‌شناسی، تفسیر و تجوید در حال برگزاری است.

موسوی توانمند بودن مربیان قرآن دارالقرآن‌ها را عامل مهمی در جذب مخاطبان قرآنی و ایجاد انگیزه در قرآن‌آموزان دانست و گفت: مربیان قرآن باید دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنند و مهارت‌های خاص قرآنی داشته باشند و در دوره‌های آموزشی ویژه مربیان قرآن شرکت داشته باشند.

وی استفاده از اهرم تشویق برای جذب مخاطب قرآنی را مهم دانست و گفت: متأسفانه مشکلات مالی دارالقرآن‌ها باعث شده که در این بخش ضعیف عمل کنند که می‎طلبد آموزش و پرورش حمایت مالی از دارالقرآن‌ها را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام