صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
حجت‌الاسلام سیدابراهیمی رئیسی:

رئیس قوه قضاییه گفت: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و آنها باید مسائل و مشکلات جامعه را رصد کنند تا اگر کاستی وجود دارد آنها عکس‌العمل مناسب را نشان دهند.

به‌گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام سیدابراهیمی رئیسی، رئیس قوه قضاییه 14 اسفند، در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مردم باید نسبت به مسائل روز جامعه حساس باشند، اظهار کرد: فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید در این مسیر گوش بزنگ و حساس بوده و با آن مقابله کنند.

وی اظهار کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و آنها باید مسائل را رصد کنند تا اگر کاستی وجود دارد آنها عکس‌العمل مناسب را نشان دهند. فساد اداری بسیار خطرناک است، چراکه ادارات و سازمان‌ها خود باید جلوه گره‌گشایی باشند، سلامت اداری مسئله محوری است و همه سازمان‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی تصریح کرد: مبارزه با فساد در اولویت امور قرار دارد و با تمام توان با فساد در تمامی بخش‌ها برخورد می‌شود. وحدت و انسجام در آذربایجان‌غربی از نعمت‌های خدا بوده که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می‌کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

وی با تأکید بر اینکه نقش مردم و بسیج و مشارکت مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشرفت امور بسیار مهم و حیاتی است، افزود: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در تمامی مبانی تربیتی تأکید شده انسان در مسیر کجی قرار نگیرد و در مسیر فرهنگ دینی رشد کند، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و توجه به آن از مسائل مهمی است که باید همواره برای آن باید دغدغه داشت.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: درجا زدن، متوقف شدن و عقب‌گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست و در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخش‌ها باید جلوه گره‌گشایی باشند. توسعه‌یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتما باید در حوزه‌های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید به کار گرفته شود.

رییس قوه قضاییه با تأکید براینکه بانک‌ها امر تولید را تسهیل کنند، افزود: توقف فعالیت واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها به واسطه تملک آن واحد جایز نیست و بانک‌ها باید واحدها را فعال کنند. توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

امنیت آذربایجان‌غربی مثال‌زدنی است

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور رئیس قوه قضاییه در استان مایه خیر و برکت بوده و امید است حضور وی مقدمه‌ای برای حل مشکلات استان باشد. نماد همکاری مردم در استان اخوت و برادری بین مذاهب و ادیان مختلف است و در این راستا امنیت و آرامش در استان ما مثال‌زدنی است.

انتهای پیام