صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
پایان فصل مشترک / ۷

کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی در خراسان‌جنوبی گفت: هرچند نهادهای به ظاهر متولی فرهنگ، بودجه‌های کلانی را که برای این منظور است اخذ می‌کنند، اما پاسخگوی کم‌کاری‌ها در حوزه کاری خود نیستند، چراکه اگر در راستای فرهنگ و جامعه به‌صورت عملیاتی اقدامی از سوی مسئولان مربوطه صورت می‌گرفت ما شاهد کاهش آمار ازدواج، افزایش آمار طلاق و رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی نبودیم.

فرامرز سنگری آبیز، کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اگر افراد جامعه، زندگی خود را بر پایه دین‌داری قرار دهند سلامت و سعادت دنیوی و اخروی خانواده‌ها تأمین می‌شود، چراکه در کتب مقدس راهکارهای زندگی شاد و مستحکم ارائه شده است و خلأ وجودی آن، زمینه را برای ولنگاری‌های مختلف فراهم می‌کند که می‌تواند یکی از پیامدهای آن در زندگی خانوادگی طلاق باشد.

وی افزود: راهکار این امر توسل به دین و دین‌باوری به معنای عملی آن است نه به‌صورت شعاری، چراکه فرهنگ به‌صورت کلی و خانواده به‌طور اخص حلقه مفقود شده در زمینه عملکردی در جامعه است.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی بیان کرد: هرچند نهادهای به ظاهر متولی فرهنگ، بودجه‌های کلانی را که برای این منظور است، اخذ می‌کنند، اما پاسخگوی کم‌کاری‌ها در حوزه کاری خود نیستند، چراکه اگر در راستای فرهنگ و جامعه به‌صورت عملیاتی اقدامی از سوی مسئولان مربوطه صورت می‌گرفت ما شاهد کاهش آمار ازدواج، افزایش آمار طلاق و رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی نبودیم.

سنگری ادامه داد: یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی جامعه است که نقش محوری در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد می‌تواند به تحکیم خانواده، دین و ایمان و به‌طور کلی تقویت فرهنگ کمک کند، افزود: اگر امروزه دین‌گریزی افزایش پیدا کرده باید رد پای این دین‌گریزی را در رفتار والدین و مسئولانی که شعاری صحبت می‌کنند اما برخلاف توصیه بزرگان دین عمل می‌کنند، جستجو کرد.

کارشناس ارشد پژوهشگری علوم اجتماعی با بیان اینکه والدین امروزه نقش کم‌تری برای ازدواج جوانان دارند و این خود تبدیل به معضلی شده است، تصریح کرد: الگوهای درستی برای ازدواج تعریف نکرده‌ایم و بیشتر با دید مادی‌گرایی و جدا از ارزش‌های دینی فکر می‌کنیم.

سنگری یادآور شد: برای کاهش آسیب‌های پس از طلاق باید در ابتدا پس از علت‌کاوی عامل، رشد و گسترش طلاق را کاهش داد و پس از سر و سامان دادن به وضعیت اقتصاد جامعه خودباوری را در زنان سرپرست خانوار افزایش داد تا بتوانند مانند زمان تاهل ارتباطات خود را در زمینه خانوادگی، شغلی و سایر زمینه‌ها حفظ کنند.

انتهای پیام