صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۱۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان خط شکن استان زنجان در دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص استان و شهیده اکرم احدیان در بخش مدافعان سلامت به عنوان شهیده شاخص بانوان استان در سال 1400 انتخاب شدند.

به گزارش ایکنا از زنجان، مسعود رمرودی، معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، 7 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال 89 معرفی شهدای شاخص و تبیین ویژگی‌های شخصیتی، گسترش افکار و اندیشه‌های آنان و الگوسازی در بین جوانان در بین اقشار مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز کرد: پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های گسترده در شورای جهاد فرهنگی استان و شهرستان‌ها و بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج، شهید میرزاعلی رستمخانی از فرماندهان و رزمندگان دلاور و خط شکن استان زنجان در سال‌های دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص استان و شهیده اکرم احدیان در بخش مدافعان سلامت به عنوان شهیده شاخص بانوان استان انتخاب شدند.

این مسئول ادامه داد:همچنین شهید قاسم میرحسینی قائم مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص آقا در سطح کشور، شهیده شیرین روحانی راد؛ شهیده مدافع سلامت به عنوان شهید شاخص خانم در سطح کشور و شهید سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب الله همیشه پیروز لبنان به عنوان شهید شاخص جهان اسلام به عنوان شهدای شاخص بسیج معرفی و استان‌ها نیز نسبت به معرفی و ترویج سبک زندگی این شهدا اقدام می‌کنند.

رمرودی بیان کرد: برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پرتردد شهر، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه این شهدای والامقام، معرفی وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی پیش‌بینی شده است.

وی بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان، فرهنگسازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت، بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار‌ها و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی، معرفی الگو‌های عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان را از اهداف طرح معرفی شهدای شاخص برشمرد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: مومن و انقلابی بودن، داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان‌ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

انتهای پیام