صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۱۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است، گفت: زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی حمایت نشوند بی شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است. برای رسیدن به اقتصاد برتر و به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی باید موانع تولید را از مسیر پرورش سرمایه اجتماعی در نظام آموزشی کشور برداریم.

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه، در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در مورد نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» گفت: مهمترین عامل پیشرفت یک کشور رشد تولیدات آن در سطح ملی و بین‌المللی است و زمانی به این هدف خواهیم رسید که سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: حمایت از تولید ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… نام‌هایی هستند که در چند سال اخیر با شروع سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تاکید و تکرار شده‌اند که همگی به بهبود شرایط زندگی مردم و اقتصاد ملی سفارش می‌کنند و تمام مسیرها از مسائل اقتصادی و سیاسی گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی به آموزش و پرورش و تربیت سرمایه اجتماعی ختم می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقطه شروع پیروزی یک کشور باشد و اکثر موفقیت‌های ملی و بین‌المللی از بستر سیستم آموزشی هر کشوری می‌گذرد، سرمایه گذارى در جهت پرورش و حمایت از نخبگان کارآمد در سیستم آموزشی کشور گام بلندی برای رسیدن به اهداف ملی در سطح جهانی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیستم آموزشی باید دو هدف کلی یعنی عدالت محوری در راستای مهارت پروری را در تمام کشور اجرا کند تا شاهد نخبه پروری و نیروی کارآمد در اکثر حوزه‌ها باشیم. با نگاهی کلی به عملکرد سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته درمی‌یابیم که سهم پررنگ آموزش و پرورش توانسته آنها را به قله‌های موفقیت برساند و مسیرهای تازه‌ای را برای ورود شخص به جامعه مهیا کرده است.

وی ادامه داد: مهارت آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند٬ بر همین اساس پرورش نیروهای فنی و کاربلد پیش زمینه‌ای رسیدن به اقتصاد برتر در سطح ملی و فراملی باشد.

اسماعیلی بیان کرد: رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است. زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی حمایت نشوند بی شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است. برای رسیدن به اقتصاد برتر و به حرکت درآوردن چرخه‌های اقتصادی باید موانع تولید را از مسیر پرورش سرمایه اجتماعی در نظام آموزشی کشور برداریم، در حال حاضر کشور با حجم عظیمی از نیروی تحصیلکرده و بیکار مواجه است که متاسفانه اکثریت در کنار دروس نظری از مهارت آموزی غافل مانده‌اند.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم، افزود: حمایت و پشتیبانی باید از بدنه سیستم آموزشی کشور شروع شده و به حمایت از کارگاههای تولیدی بزرگ و کوچک کشانده شود. مراکز سرمایه‌ای بزرگ مثل بانک‌ها را باید سمت حمایت تولیدات کشوری و حمایت از سیستم آموزشی سوق دهیم تا شاهد بهبود شرایط در سطح کلی باشیم؛ متاسفانه امروزه بانک‌ها به پارک نقدینگی مردم تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام