صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

«امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم برای اولین بار در جهان اسلام تدوین و به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی؛ کتاب «امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) است که در یک مجلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم و برای نخستین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین شده و به زودی به همت انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

این تفسیر حدیثی با بیش از هزار صفحه شامل ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(ع) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان است که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(ع) به شمار می‌رود و بقیه در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت است.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن، متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی است.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه‌شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم شده که برای عموم مردم به ویژه قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمان کاملاً قابل استفاده است.

کتاب «امیر بیان» تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(ع) است که در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی تدوین شده است.

پیش از این آثار همچون ۱۰۰۱ نکته از زندگی امیر المومنین(ع)، ۱۰۰۱ نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج)، ۱۰۰۱ فضیلت از امیر المومنین(ع) در کتب اهل سنت، ۱۰۰۱ نکته از ولایت امیر المومنین(ع)، ۱۰۰۱ نور از فضایل امیرالمومنین (ع، ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از امیرالمومنین (ع) و ... از این نویسنده منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر ارزشمند می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی به آدرس (https://nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام