صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۳۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت آغاز ماه رمضان، خواستار توجه بیشتر کشورها به وضعیت رفاهی و مراقبت‌های بهداشتی پناهجویان شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در حالی که جهان اسلام برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌شود، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، خواستار حمایت بیشتر از میلیون‌ها پناهنده و آواره داخل کشورها شد که بیشتر از دیگران از همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند.

به گفته این سازمان، افرادی که مجبور به ترک خانه خود می‌شوند باید در برنامه‌های واکسیناسیون جهانی و برنامه‌های بهبود اقتصادی به طور برابر گنجانده شوند. همچنین برای رسیدگی به نیازهای آموزشی، بهداشت روان و رفاه اجتماعی، خطرات محافظت از کودک و پیشگیری و پاسخگویی به خشونت مبتنی بر جنسیت، تلاش بیشتری لازم است.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: در ماه رمضان که زمان تأمل و بخشندگی است، همبستگی ما با آوارگان جهان بیش از هر زمان دیگری لازم است. در طول این ماه مقدس، خواهان حمایت بیشتر از افراد آسیب‌پذیر هستم.

حدود 85 درصد پناهندگان جهان در کشورهایی با درآمد کم و متوسط اقامت دارند که با چالش‌های مالی روبرو هستند و اغلب دارای سیستم‌های بهداشتی شکننده هستند. در نتیجه همه‌گیری، پناهندگان و آوارگان امرار معاش خود را از دست داده و در فقر شدید فرو رفته‌اند و عواقب آن فاجعه‌بار و گسترده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تخمین می‌زند که از هر چهار پناهنده سه نفر در سراسر جهان فقط می‌توانند نیمی یا کمتر از نیازهای اساسی خود را تأمین کنند. خانواده‌ها هزینه‌های غذا را کاهش داده‌اند؛ دیگر قادر به پرداخت اجاره نیستند؛ بیشتر درگیر بدهی شده‌اند و یا مجبور شده‌اند که مانع حضور کودکان خود در کلاس‌ها شوند حتی در مواردی که مدارس باز هستند.

همزمان با ماه مبارک رمضان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد کمپین جهانی «هر ثانیه مهم است» را راه‌اندازی کرده است. کمک‌های مالی دریافت شده به عنوان زکات، صدقه یا کمک‌های عام می‌تواند بار خانواده‌هایی که به اجبار از خانه دور هستند و عزیزانشان را کاهش دهد.

گرندی گفت: ما با هم می‌توانیم به پناهندگان و آوارگان داخلی کمک کنیم که سقفی بالای سر خود، یک وعده غذای گرم برای افطار، آب تمیز و امید به آینده بهتر و ایمن داشته باشند.

برای ادامه کمک‌های حیاتی و حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر، یتیمان، مادران تنها و افراد مسن، حمایت مالی از کمیساریای پناهندگان سازمان ملل ضروری است.

این کمپین همچنین بودجه‌ای را برای برنامه‌ریزی منظم کمیساریای عالی پناهندگان در سازمان ملل تأمین و به رفع نیازهای ناشی از بیماری همه‌گیر کووید 19 کمک می‌کند.

انتهای پیام