صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن بیش از 35 عنوان برنامه شاخص و محوری حوزه قرآن و عترت ویژه ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک حلول ماه رمضان، اظهار کرد: این روزها در حالی به ماه میهمانی خدا وارد می‌شویم که کرونا در جهان می‌تازد و استان ما هم در رنگ‌بندی ستاد کرونا قرمز است، بنابراین باید ورودمان همراه با برنامه‌ریزی صحیح و شاخص‌هایی باشد که نشانگر رفتار یک مسلمان است.

وی در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های قرآن و عترت این اداره کل در ماه مبارک رمضان، افزود: چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌های فعال قرآنی ویژه برنامه‌های شاخصی را در این ماه ضیافت الهی برگزار می‌کند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق شناخت، ایمان به قرآن و عترت، ارتباط و انس با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوع و متعددی را در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

وی گفت: فعالیت‌هایی که به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن، تقویت ایمان به قرآن، انس با آن و بهره‌گیری فرد و جامعه از قرآن انجام می‌شود از برنامه‌های اصلی این اداره کل است.

شریفی در ادامه اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی و عدم برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در استان، برنامه‌های محافل انس با قرآن کریم و تدبر در قرآن در فضای مجازی جایگزین این نمایشگاه‌ها شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ویژه برنامه مجازی عصر ادبیات داستانی «بهار رمضان» در استان خبر داد و تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه می‌توانند آثار خود را در قالب داستان کوتاه، فیلم‌نامه و متن ادبی با موضوع و محوریت علی(ع) الگوی آسمانی، رمضان بهار قران، آثار دعا و نیایش، شب‌های قدر، رمضان و دست‌های سخاوتمند تا 9 اردیبهشت‌ماه به شماره 09137724836 در پیام‌رسان واتساپ ارسال کنند.

شریفی بیان کرد: از هر بخش سه اثر منتخب در کارگاه قرائت خواهد شد که اولویت خوانش با آثاری است که کوتاه و تاثیرگذار باشد، همچنین  کارگاه روز دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 تا 18 از طریق فضای مجازی اینستاگرام به آدرس @chb_farhang_honar برگزار خواهد شد.

وی اجرای مسابقات، محفل انس با قرآن از طریق پیام‌رسان‌های فضای مجازی و جزء‌خوانی قرآن کریم، برنامه‌های بصیرتی، تولید اپلیکیشن قرآن و عترت، مسابقه پیامکی با موضوع نماز، طرح ختم قرآن در فضای مجازی، انتشار و معرفی مربیان تجوید و ترتیل به گروه‌های مجازی و رفع اشکال گروه‌ها، محفل انس با قرآن با حضور 10 قاری، محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز و برجسته استانی و کشوری را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان برشمرد.

شریفی اظهار کرد: تفسیرهای کوتاه در فضای مجازی و مسابقات تفسیر، پویش عمومی قرآن در خانه در فضای مجازی، اجرای مسابقات قرآن و عترت ویژه موسسات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان از طریق برنامه مجازی شاد ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌ها، برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در این ماه است.

 

انتهای پیام