صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
همزمان با ماه رمضان؛

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری طرح «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت همدلی با هدف دستگیری از نیازمندان از محل موقوفات همدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح دو هزار و 300 سبد غذایی به ارزش هر سبد 500 هزار تومان از محل نیات واقفان تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: توزیع 10 هزار پرس غذای گرم نیز از محل موقوفات استان در دستور کار است تا به‌صورت افطاری در بین نیازمندان توزیع شود.

وی یادآور شد: طبخ غذا و توزیع آن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد گرفت و در صورتی که ستاد مقابله با کرونا مجوز لازم برای چنین فعالیت‌هایی را ارائه نکند قطعا هزینه این غذاها به جیره خشک تبدیل شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه اغلب شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند، بنابراین برنامه حضوری و اجتماع در بقاع متبرکه وجود ندارد و روحانیون موضوعات سخنرانی و مداحی را از طریق فضای مجازی و کانال‌های بقاع متبرکه در اختیار مردم قرار می‌دهند و جزءخوانی قرآن نیز در جوار بقاع متبرکه ضبط می‌شود و از طریق کانال‌ها به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

حسینی از برگزاری مراسم «کاروان شادی نسیم کرامت» به صورت گروه سرود در محله‌ها خبر داد و گفت: این برنامه به‌مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: برنامه تفسیر قرآن از سوی نماینده ولی فقیه استان هماهنگ شده که در طول ماه مبارک رمضان ضبط و در فضای مجازی و صداوسیما منتشر خواهد شد.

وی در پایان گفت: مراسم احیای شب‌های قدر نیز بر اساس تصمیمات ستاد کرونا در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام