صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۴۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
مدیر بنیاد مهدویت البرز:

مدیر بنیاد مهدویت البرز گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مناجات با خداوند متعال است و اگر انسان از این فرصت برای راز و نیاز با خداوند و استعفار استفاده کند، زمینه صعود و عروج و قرار گرفتن در مسیر بندگی را به‌دست می‌آورد.

حجت‌الاسلام محمدرضا عسگری، مدیر بنیاد مهدویت البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید، روزه را در ماه مبارک رمضان بر بندگانم واجب کردم تا انسان‌ها بتوانند به‌وسیله روزه و سایر عبادات به تقوا برسند.

وی تصریح کرد: همان‌طور که بعضی اماکن مانند مسجدالحرام، مسجدالنبی(ص)، عتبات و غیره از ویژگی‌ها و امتیازهایی برخوردار هستند، بعضی از زمان‌ها مانند ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر نیز از ویژگی منحصر به‎فردی مانند تمرین برای خودسازی و ارتباط با خداوند برخوردارند.

مدیر بنیاد مهدویت البرز تأکید کرد: برای رسیدن به قرب‌ الهی، انسان‌ها با توسل و توکل به قرآن مجید و اهل‌ بیت(ع) به‌ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، می‌توانند مقدرات خوبی برای خودشان رقم بزنند.

عسگری بیان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مناجات با خداوند متعال است و اگر انسان از این فرصت برای راز و نیاز با خداوند و استعفار استفاده کند، زمینه صعود و عروج و قرار گرفتن در مسیر بندگی را به‌دست می‌آورد.

مدیر بنیاد مهدویت البرز گفت: در ماه مبارک رمضان که همگی مهمان خداوند هستیم، حضرت مهدی(عج) به‌عنوان مهمان اصلی خداوند برای همه مردم دعا می‌کند، پس ما مردم هم باید در شب‌های قدر سعی کنیم تا دل خداوند و امام زمان(عج) را شاد کرده و بتوانیم فیوضات این شب‌ها را درک کنیم.

عسگری افزود: خداوند متعال فرصت‌های زیادی به انسان‌ها می‌دهد تا بتوانند در مسیر بندگی قرار بگیرند و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که انسان‌ با خداوند متعال عهد و پیمان ببندند و از گناهان گذشته خود طلب آمرزش کند که خداوند بسیار بخشنده و آمرزنده است.

وی در ادامه به برپایی پویش «روزه اولی‌های منتظر» ویژه پسران و دختران ۹ ساله در این استان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای ماه مبارک آغاز شده است و تا عید سعید فطر ادامه دارد.

عسگری توضیح داد: علاقه‌مندان در قالب تولید فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای با موضوع من هم از امسال یک مهدی‌یاور مکلف هستم، نقاشی ارتباط ماه رمضان و حضرت مهدی(ع)، برپایی محفل انس با قرآن همراه با خانواده، هر آیه نذر ظهور امام مهربان، داستان کوتاه با موضوع زمانی که روزه گرفتم می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

وی تصریح کرد: قرائت ادعیه‌های ماه مرضان و ارسال آن به‌صورت عکس، صوت و یا فیلم‌های یک دقیقه‌ای از دیگر محورهای این پویش است.

انتهای پیام