صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۷۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸

یک نقال و پرده‌خوان با اشاره به آسیب‌هایی که با شیوع کرونا متوجه هنرمندان شده است، گفت: شرایطی که کرونا به وجود آورده، باعث شده بیش از نیمی از کتابخانه خود را بفروشم.

مرشد ابوالفضل ورمرزیار؛ نقال و پرده‌خوان در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه به واسطه شیوع کرونا، شرایط زندگی بسیاری از هنرمندان دستخوش آسیب‌های فراوان شده است، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت به اندازه‌ای بد شده که برخی از هنرمندان برای گذران زندگی به دستفرشی و کار با موتور روی آورده‌اند. من نیز از این قاعده مستثنی نیستم، زیرا پس سال‌ها کار هنری کردن، مجبور شدم دو سوم کتابخانه خود را هم بفروشم، حتی یکی از عصاهای نقالی و چند دست از لباس‌ها کارم را به فروش رسانده‌ام!

وی افزود: به هر حال زندگی می‌گذرد و این روزها هم پشت سر گذاشته خواهد شد. لازم به ذکر است کارهایی را به صورت محدود در تلویزیون انجام می‌دهم. برای مثال در یک مجموعه ترکیبی 40 قسمتی که از شبکه «افق» این روزها روی آنتن می‌رود، 5 دقیقه شاهنامه‌خوانی می‌کنم. این برنامه «یک ذره آفتاب» نام دارد. نکته جالب اینکه، برنامه‌ای که در آن شاهنامه‌خوانی انجام می‌شود، از شبکه افق روی آنتن می‌رود؛ این اتفاقی مطلوب است که باید در همه شبکه‌های سیما مدنظر قرار گیرد.

ورمرزیار در پایان تأکید کرد: در این برنامه، داستان شاهنامه را از ابتدا تا پایان داستان فریدون در 40 قسمت پنج دقیقه‌ای بیان می‌کنم. البته قرار است ادامه شاهنامه برای فصل‌های دیگر «یه ذره آفتاب» تولید شود. این برنامه سه‌شنبه ساعت 16 پخش می‌شود و بازپخش آن بامداد چهارشنبه روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام