صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد:

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از ثبت هزار و ۸۰۴ مسئله در طرح «مهرواره محله همدل» از تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: سالانه به ۱۴ هزار نفر قرآن‌آموز در زمینه‌های مختلف آموزش داده می شوند و پنج هزار گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، اول تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام راحل و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: در سال جاری سیاست سازمان تبلیغات اسلامی بر گفتمان‌سازی امید و باور به توان مردم، توجه ویژه به رسانه و تبلیغ نوین و گسترش مخاطبان و ارتباط اثربخش با تمرکز بر ظرفیت بانوان در سطح جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری توجه به زیرساخت‌ها و شبکه‌سازی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: باید حلقه‌های میانی برای شکل‌گیری جبهه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی تقویت شود.

رضایی با اشاره به تمرکز بر روی رصد و استقرار نظام تحلیل وضعیت فرهنگی در سال جاری، ادامه داد: اتاق وضعیت فرهنگی در همه شهرستان‌های تشکیل می‌شود که تمام فعالیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی رصد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهرواره محله همدل با رویکرد تقویت زنجیره تواصی، همبستگی و مشارکت اجتماعی در استان از ماه رمضان آغاز شده است، گفت: در این مهرواره هزار و ۸۰۴ مسئله در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از محلات استان احصا شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال ۹۹ ستاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است، تصریح کرد: قرارگاه رسانه و فضای مجازی در تمام شهرستان‌ها نیز شکل گرفته است.

رضایی به گسترش شبکه امامت و تبلیغ با همکاری نهادهای مختلف در استان اشاره کرد و گفت: حرکت سازمان تبلیغات اسلامی به سمت فعالیت‌های کیفی و محتوایی است و لازمه این مهم تقویت شبکه امامت بود که در همین راستا سامانه مبشران راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مسجد محله‌محور، ادامه داد: خروجی این طرح حرکت به سمت مساجد در طراز اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از راه اندازی ستاد محرم در استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۹۸۳ مسجد، ۹۱ کانون فرهنگی تبلیغی، هزار و ۳۲۰ هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی، ۹۸ روحانی در روستا مستقر هستند، افزود: همچنین هزار و ۵۷۰ مداح، ۳۰ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۶۰ خانه قرآن شهری و ۱۷۰ خانه قرآن روستایی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به احداث و تجهیز ۲۲۶ خانه عالم در سطح استان، یادآور شد: سالانه به ۱۴ هزار نفر قرآن‌آموز در زمینه‌های مختلف آموزش داده می‌شوند و پنج هزار گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.

انتهای پیام