صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۷۹۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تدوین ۶ راهبرد اساسی برای ترویج اسلام ناب محمدی خبر داد و گفت: مردمی‌سازی تبلیغ و توسعه عقلانیت در شبکه فرهنگی از مهمترین این راهبردها است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ۲ تیرماه ماه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با گذشته متفاوت شده و تبیین اسلام ناب محمدی برای راهبری زیست بوم تبلیغی هدف اصلی این سازمان است.

وی هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، بانوان فرهیخته فرهنگی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و تبلیغی را از ظرفیت‌های مردمی این سازمان برشمرد و گفت:
با استفاده از این ظرفیت، شبکه عظیم مردمی با بدنه سازمان تبلیغات گره می‌خورد. ما پیش از کرونا هر ساله اعزام مبلغ را در مناسبت‌های ملی و مذهبی داشتیم و اکنون در بالغ بر ۵۰ روستا روحانی مستقر هستند، بیش از ۷۰۰ هیئت مذهبی شاخص در حسینیه‌ها و تکایا داریم که ظرفیت ارتباط سازمان با مجموعه‌های مردمی را می‌رساند.

این مسئول به ۶ برنامه راهبردی این سازمان در تبیین اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردها مردمی‌سازی تبلیغ است تا هر کدام از اقشار مردم در قامت یک مبلغ دین حاضر شوند. رویکرد دیگر توسعه عقلانیت در شبکه فرهنگی اسلامی است؛ چراکه در حوزه گفتمانی آنطور که انتظار می‌رفت کار نشده و باید عقلانیت اسلام ناب محمدی برای مردم و لایه‌های مختلف به‌ویژه نخبگان تبیین شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی و جریان‌سازی عمومی دیگر راهبرد این سازمان است، ابراز کرد: اسلام ناب محمدی از سوی امام خمینی (ره) در مقابل اسلام آمریکایی و تحجر مطرح شده تا اسلام ناب مشق همه مردم و بحث ولایت ‌پذیری و استکبار‌ستیزی در آن برجسته شود.

وی ادامه داد: نسل تحول‌خواه چه در حوزه و چه در دانشگاه و تشکیل جبهه فعالان فرهنگی و جریان انسانی پیش‌رو نیز در سازمان پیگیری می‌شود. همچنین تحول در چرخه مصرف محصولات فرهنگی نیز ضروری است و از اینرو تولید و توزیع محصولات فرهنگی ایرانی - اسلامی در زنجان در حوزه لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی در دستور کار قرار دارد.

احمدی با اشاره به اینکه در قالب این ۶ راهبرد اصلی نیز ۲۵ برنامه تدارک دیده شده است، بیان کرد: اولین و مهمترین برنامه تحول اجتماعی مسجد است که این مکان‌های مقدس با محوریت امام مسجد به کارکردهای خود در ابتدای انقلاب بازگردد و به‌کارگیری ظرفیت‌های محله مثل معلمان نیز مورد توجه قرار گرفته است. حدود ۱۳۰۰ مسجد در استان داریم. برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر ۷ پایگاه ویژه اجتماعی داشتیم که امسال تعداد آن را به ۱۴ پایگاه می‌رسانیم و در ابهر، خرمدره و ماهنشان نیز این پایگاه‌ها را تاسیس می‌کنیم.

وی یادآور شد: ۱۵ مسجد شاخص هم انتخاب کردیم و با عنوان امامان محله به شکل پایلوت طرح تحول را اجرا می‌کنیم که اگر این مساجد به تراز انقلاب اسلامی برسند الگوسازی می‌شوند. با توجه به اینکه مدیران ۷۰ درصد موسسات و ۸۰ درصد خانه‌های قرآنی بانوان هستند، بر این اساس زمینه‌سازی نهضت تبلیغ زن با رویکرد جدید در استان در حال شکل‌گیری است تا هر زنی در هر شغلی نقش خود را در الگوی سوم زن مسلمان ایفا کند و امسال اعتبارات خوبی هم برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: توسعه هسته‌های راهبر حلقه‌های میانی در حوزه و دانشگاه نیز جزو برنامه‌های مهم این سازمان است. ظرفیت‌های رسانه‌ای تبلیغ خیلی فعال نشده است که بتوانیم در عرصه فضای مجازی حکمرانی کنیم. برای حوزه رسانه بودجه ویژه‌ای درنظر گرفتیم که البته فعالیت در این عرصه نیروی توانمند خود را می‌طلبد.

انتهای پیام