صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۰۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

تکرار، یکی از پایه‌های تبلیغات است. طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند، از روش تکرار استفاده می‌کنند.

به گزارش ایکنا، یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای، تکرار است. همان‌طور که از نام این واژه پیداست، رسانه‌ها بر اساس این تکنیک برای زنده نگه‌داشتن موضوع سعی می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام مدنظرشان تا زمانی که نیاز است زنده بماند.

در این روش، رسانه‌ها با تکرار پیام سعی بر القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند. تکرار، ازلحاظ روان‌شناسی در تشکیل عادت، بسیار مفید است؛ به‌ویژه اگر با دقت توأم باشد.

تکرار، یکی از پایه‌های تبلیغات است. طراحان تبلیغات معمولاً برای آنکه پیام خود را در ذهن مخاطب حک کنند، از روش تکرار استفاده می‌کنند. طراحان تبلیغات با تکرار موضوع موردنظر خود را در افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود.

بدون تکرار، تثبیت و تقویت دقیق‌تر، عادت میسر نمی‌شوند. تکنیک تکرار یکی از روش‌های یادگیری است که معمولاً برای یادگیری زبان‌های خارجی استفاده می‌شود.

تکرار پیام باید به‌صورت مداوم صورت گیرد. منظور از تکرار مداوم این است که مدت‌زمانی که مفاهیم مستقر در تبلیغ تکرار می‌شود و ادامه می‌یابد، طولانی باشد؛ به‌عبارت‌دیگر هرچه پیام در مدت‌زمان طولانی‌تری به مخاطب عرضه شود و بیشتر تکرار شود، بهتر ملکه ذهن او می‌شود. فرستنده پیام امیدوار است که با استفاده از روش تکرار مداوم باعث دریافت پیام و جلب‌توجه مخاطب شود.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام