صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۲۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه؛

معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه گفت: متون آموزشی محور اصلی نظام آموزشی در المصطفی است؛ اگر متون آموزشی پژوهش‌محور باشد، روحیه پژوهشگری در طلاب نیز تقویت خواهد شد و تقویت بنیه علمی هم در تحکیم جایگاه پژوهش مؤثر است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید جزایری، امروز در اجلاس پانزدهم نشست هئیت رئیسه المصطفی با نمایندگان خارج کشور، اظهارکرد: یکی از مسیر‌های تحقق مرجعیت علمی المصطفی، اهتمام ویژه به شعار «آموزش پژوهش‌محور تربیت‌مدار» است.

وی با تأکید بر اینکه اگر همه ارکان و دست‌اندرکاران المصطفی، تحقق شعار جامعةالمصطفی را وجهه همت خویش قرار دهند، خروجی آن طلبه مهذب، کارآمد و عالم خواهد بود، افزود: مهم‌ترین ساختار واحد‌های آموزشی؛ گروه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی است، چرا که تعامل روزافزون متولیان عرصه آموزش در جامعةالمصطفی و پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، روند تولید منابع آموزشی با رویکرد پژوهشی بیش از پیش تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری، با اشاره به دروسی که صبغه پژوهشی دارند، از آماده‌سازی بسته‌های مهارت‌های پژوهشی در طرح تحول آموزش خبر داد و گفت: این بسته‌ها دربردارنده 10 واحد الزامی است که در کنار آن تحقیقات ضمن کلاسی در نظر گرفته شده است که مقدمه پژوهش به شمار می‌رود.

معاون آموزش جامعةالمصطفی، با اشاره به اختیار استادان تحصیلات تکمیلی در زمینه حذف امتحان و جایگزینی تحقیق به جای آن، گفت: این اختیار براساس آیین‌نامه آموزشی جامعةالمصطفی است و یکی از فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، برگزاری کارگاه‌های پایان‌نامه‌نویسی است که با وجود برخی مشکلات، خرسندیم که جامعةالمصطفی عملکرد مطلوبی در برگزاری چنین کارگاه‌هایی دارد.

وی ارائه مقالات علمی را یکی از ظرفیت‌های پژوهشی جامعةالمصطفی برشمرد و تصریح کرد: طبق مصوبه‌ای که در دو سال اخیر کاملاً اجرا شده است، ارائه و چاپ مقالات علمی و پژوهشی، شرط ارائه مدرک دکتری قرار داده شده و به تازگی، ارائه رساله نیز منوط به ارائه و چاپ چنین مقالاتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری ادامه داد: به زودی برای ورود به تحصیلات تکمیلی، در کنار حداقل‌های پژوهشی و در کنار نمره‌ای که طلاب در آزمون کتبی و مصاحبه کسب خواهند کرد، برای رتبه‌های پژوهشی ضریب در نظر گرفته خواهد شد. این امر سبب می‌شود ورود فعالان عرصه پژوهش به مقاطع تحصیلات، تسهیل شود.

انتهای پیام