صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم از برگزاری دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام احسان رحیمی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم، صبح امروز، اول مردادماه، اظهار کرد: میانگین پذیرش این مدرسه هر ساله حدود ۱۵ طلبه است؛ البته ثبت‌نام برای مدرسه سالانه قریب به ۴۰ نفر می‌رسد که از بین آن‌ها حدود ۱۵ نفر پس از انجام آزمون و مصاحبه شروع به تحصیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه ما برای جذب طلبه بومی شهرستان قشم با مشکلاتی مواجه هستیم. از آنجایی که مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم از مدارس کوتاه‌مدت بوده و در شهرستانی واقع شده که از اقلیت‌های مذهبی برخوردار است، داوطلبین نو ورود باید مدرک دیپلم داشته و سرباز نباشند که این موضوع کار پذیرش را با سختی مواجه کرده است.

رحیمی برنامه‌های تابستانه طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم را تشریح کرد و افزود: با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه استان هرمزگان، دوره پژوهش و روش تحقیق برای طلاب در حال برگزاری است. دوره آموزش ادبیات به‌صورت مجازی برای طلاب پایه‌های اول، دوم و سوم و دوره اندیشه اسلامی نیز برای طلاب پایه چهارم و پنجم در شهر مقدس مشهد برگزار شد. همچنین دوره دانش‌افزایی پژوهشی نیز برای اساتید برگزار شد که به تألیف یک مقاله مفید آموزشی در پایان دوره انجامید.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قشم در پایان یادآور شد: دوره میثاق طلبگی برای طلاب مبتدی مدرسه علمیه قشم در حال برگزاری است و ان‌شاءالله دوره میثاق ۲ نیز در شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام