صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری مراسم در فضای باز هزینه‌ هیئت‌های مذهبی را چندین برابر کرده است و تعدادی از هیئت‌ها از محرم سال گذشته بدهی‌هایی برای تأمین ماسک و سیستم صوتی دارند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، عصر امروز، 5 مردادماه در جلسه مراسم محرم اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مداحان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراسم تجمعی در دستور کار قرار گرفته و طبق بررسی‌های انجام شده ۴۰۰ نفر از بین ۱۵۰۰ مداح  استان زنجان دچار آسیب شدند.

این مسئول موضوعاتی همچون تامین مسکن و پرداخت اجاره‌بها، پرداخت اقساط وام و بیماری را از جمله عمده مشکلات و چالش‌های مداحان برشمرد و افزود: اختصاص دفتر نیز یکی از خواسته‌های این قشر است تا برای تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری امورات مربوطه در این مکان گرد هم بیایند.

وی با اشاره به اینکه زنجان با هیئت و هیئتی عجین شده است، عنوان کرد: برخی از هیئت‌ها مکان مشخصی دارند اما سال گذشته برخی از هیئت‌ها به‌منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مجبور شدند برای برگزاری مراسم محرم در فضای باز استقرار یابند که این کار هزینه‌های بیشتری از جمله تامین سیستم صوتی، تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به آن‌ها تحمیل کرد و یکی از هیئت‌ها از سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دارند. امسال هم صحبت‌هایی شده که این هیئت در یکی از ورزشگاه‌ها مستقر شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بیمه مداحان از طریق بنیاد دعبل انجام می‌شود، یادآور شد: نزدیک به ۱۹۰ نفر از مداحان زیر پوشش این بیمه هستند و تلاش داریم با افزایش سهم بیمه مداحان از ۷ درصد به ۱۵ درصد بتوانیم افراد بیشتری را زیر پوشش بیمه قرار دهیم و امسال بنا داریم ۶۰ نفر را اضافه کنیم، البته با مشکلات معیشتی برخی قادر به پرداخت ۱۵ درصد حق بیمه نیستند.

وی از مسئولان درخواست کرد تا در صورت امکان مساعدت‌هایی را در خصوص بیمه، اعطای تسهیلات و یا استمهال در پرداخت حق بیمه و اقساط را داشته باشند تا ان‌شاءالله با فرکش کردن شیوع کرونا و رونق مراسم مذهبی این قشر بتوانند مثل گذشته فعالیت کنند.

اکبر نوربهمنی، رئیس کانون مداحان استان زنجان  نیز در این جلسه بیان کرد: اکثر مداحان اجاره‌نشین هستند و با کاهش فعالیت در زمان شیوع کرونا در پرداخت اجاره دچار مشکل شدند. بیمه مشکل دیگر این قشر است و با توجه به اینکه برخی از آن‌ها تعزیه‌خوان نیز هستند، پیشنهاد می‌کنیم این افراد از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

انتهای پیام