صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از برگزاری همایش تبیینی مباهله در بسیاری از شهرهای کشور از جمله در تهران خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی بنیاد غدیر، حسین ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اعلام کرد: با هدف تبیین و ترویج رویداد عظیم مباهله با همت بنیاد بین‌المللی غدیر و با همکاری حوزه‌های علمیه کشور ششمین همایش سالانه تبیینی، تبلیغی مباهله در سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

قائم مقام دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: روز مباهله یکی از ایام الله با اهمیت ماه ذی‌الحجه است. روزی که با اراده الهی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در یک رویداد به یاد ماندنی برای همیشه تاریخ بشریت معرفی شدند و جریان مباهله حجتی برای مسلمانان و بلکه بشریت در اثبات حقانیت اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامت و ولایت امیرالمؤمنین (ع) است .

وی در ادامه گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر علاوه بر اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت، از شش سال پیش تاکنون همایش‌های تبلیغی، ترویجی و تبیینی مباهله را به مناسبت بیست و چهارم ذی‌الحجه برگزار می‌کند و در همین زمینه به تهیه، تالیف و تولید محتوا و آثار مکتوب و رسانه‌ای پیرامون مباهله پرداخته است که از آن جمله می‌توان به کتاب «فرهنگ نامه مباهله» اثر آیت الله محمدی ری شهری و کتاب «مظهر حقانیت» و شعر مباهله اشاره کرد. اما متأسفانه در سال جاری به دلیل شرایط ویژه‌ای که در آن به سر می‌بریم امکان برگزاری با شکوه حضوری مگر در تعداد محدودی از شهرها را نداریم اما در برخی از شهرها ازجمله تهران در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌ها این مراسم در سطح محدود برگزار می‌شود.

همچنین، این مراسم در تهران روز چهارشنبه مصادف با روز مباهله، با همکاری و مشارکت مدیریت حوزه‌های علمیه تهران، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در ازگل  و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد و امام جمعه موقت تهران و با حضور جمعی از طلاب مدارس علمیه تهران  برگزار می‌شود.

انتهای پیام