صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۹۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: این اصحاب رسانه هستند که با مطالبه‌گری می‌توانند مدیران را به رعایت شفافیت و پاسخگویی الزام کنند و فاصله بین مردم و مسئولان را به حداقل برسانند.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، ضمن تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: برقراری ارتباط با رسانه‌ها از اصول کاری من است و همواره تأکید و اعتقادم تعامل و همراهی با خبرنگاران رسانه‌های استان است، سعی کردم خبرنگاران بدون تبعیض و با هر گرایش و نگاه سیاسی در جلسات حضورداشته باشند.

وی افزود: خبرنگار در ارتباط دوسویه با مردم و حاکمیت قرار دارد، خبرنگار ازیک‌طرف صدای رسا و بیدار مردم است و درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها را به حاکمیت می‌رساند و از طرف دیگر به‌عنوان چشم ناظر بر عملکرد مسئولین برای تعهد و وظیفه‌ای که برعهده‌گرفته‌اند و پاسخگو کردن آن‌ها در راستای وظایفشان، عمل می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: خبرنگار خوب در حقیقت نماینده افکار عمومی است. هراندازه خبرنگار بتواند در شکل‌دهی و جهت‌دهی به افکار عمومی در مسیر آگاهی و حقیقت قلم‌فرسایی کند، انتقاد کند و صدایش را به گوش مسئولین و مدیران برساند آنگاه جامعه نسبت به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار جامعه را به سمت تحرک، آگاهی، پویایی و مدنیت حرکت می‌دهد، همه این موارد در عرصه کار خبرنگاری و اطلاع‌رسانی مستلزم سه ویژگی سرعت، دقت و شفافیت اساسی است تا زمانی که خبرنگاران در این مسیر قلم و قدم بردارد توانسته به تعهد خویش و حرفه خود پایبند بوده و افکار عمومی را از اوهام و ابهام در دنیای پرتلاطم اخبار نادرست و خلاف واقع به مسیر دانستن و دست یافتن به حقیقت هدایت کند.

حبیبی یادآور شد: مدیران و مسئولان باید به این امر واقف باشند که اساساً مسئولیت یعنی پاسخگو بودن، از این‌رو مسئولان و مدیرانی که از پاسخگویی طفره می‌روند در تعهد و وظیفه خودشان دچار نقص و کاستی هستند و ضعف در انجام‌وظیفه و عدم شفافیت و ناکارآمدی آنان را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: البته این موضوع قابل‌تعمیم به همه مدیران نیست، چه‌بسا بسیاری از مدیران دارای ارتباط منسجم و مستمر با خبرنگاران هستند، اندک مدیرانی هستند که در پاسخ‌گویی به مردم و اصحاب رسانه کوتاهی می‌کنند و برخی نیز به دلایل سازمانی و یا امنیتی در ارائه پاسخ دارای ملاحظاتی هستند اما درمجموع این اصحاب رسانه هستند که با مطالبه گری و نقش واسطه‌ای بین مردم و مسئولین می‌توانند مدیران را به رعایت شفافیت و پاسخگویی الزام کنند و فاصله بین مردم و مسئولان را به حداقل برسانند.

انتهای پیام