صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از تأسیس نخستین مدرسه الگوی کشور در زنجان خبر داد و گفت: بوستان‌های علوی و فاطمی این مدرسه مهرماه امسال با هدف پرورش دانش‌آموزان در ابعاد مختلف علمی، هنری، ورزشی و مسائل اعتقادی افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، ۱۸ مردادماه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم این دانشگاه در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش، به تاسیس مدارس الگو مربوط است که جزو نیازهای اساسی جامعه بوده و در هیچ استانی مورد عمل قرار نگرفته است.

وی از تاسیس نخستین مدرسه الگوی کشور در زنجان با هدف تأمین نیازهای همه جانبه یک دانش‌آموز خبر داد و گفت: این مدرسه با ارائه آموزش بر طبق سیاست‌های آموزش و پرورش، به پایش مستمر بعد روانی دانش‌آموزان خواهد پرداخت و هر دانش‌آموز در یک رشته ورزشی و یک رشته هنری به شکل کامل مهارت پیدا خواهد کرد. همچنین با ایجاد بوستان‌های علوی و فاطمی افراد با سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های زندگی، مسائل اعتقادی و تقویت تمرکز آشنا می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدارس الگو، بدون کیف، از صبح تا عصر و بدون تعطیلی تابستان فعالیت خواهند کرد، بیان کرد: هیچ فوق برنامه‌ای در این مدارس وجود ندارد و همه فعالیت‌ها در قالب برنامه پیش‌بینی شده است. برای این مدارس سندی در حد ملی توسط نخبگان آموزش و پرورش تهیه و همه نیازهای دانش‌آموز در آن دیده شده است. که در مهرماه امسال با افتتاح بوستان‌های علوی و فاطمی پذیرش در پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این دانشگاه با تاسیس این مدارس به دنبال کسب درآمد نیست و با ارائه یارانه‌ها هدف تربیت افراد نخبه و کارآمد را در دستور کار دارد، ابراز کرد: در حال حاضر مربیان این مدرسه تحت آموزش هستند و به احتمال زیاد کلاس‌ها با دو مربی اداره شود.

وی در مورد کمک به مدافعان سلامت برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: اولین دستگاه پی‌سی‌آر کرونا در زنجان توسط دانشگاه آزاد اسلامی تأمین شد و در دوران شیوع کرونا و روزهایی که با کمبود وسایل حفاظت فردی مواجه بودیم، این دانشگاه با تأمین مایحتاج بیمارستان‌ها از جمله گان و ماسک به یاری کادر درمان و مردم شتافت.

فیروزفر از راه‌اندازی یک پایگاه واکسیناسیون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد و افزود: واکسیناسیون اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به غیر از دانشگاه زنجان و تحصیلات تکمیلی علوم پایه از ۱۰ روز گذشته در این پایگاه انجام می‌شود. تا کنون ۹۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان واکسینه شدند و به زودی واکسینایسیون دانشجویان و تحصیلات تکمیلی و کارشناسی تا پایان این هفته آغاز خواهد شد. همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌های روزبه، فنی‌و حرفه‌ای، پیام‌نور با حدود ۴۰۰ دز واکسن کرونا در پایگاه واکسینایسیون دانشگاه آزاد اسلامی زنجان واکسینه شده‌اند.

وی به راه‌اندازی سامانه‌های یکپارچه‌سازی اطلاعات و پژوهش‌یار اشاره و اظهار کرد: با استقرار سیستم آموزشیار، مدیریت دانشگاه کارآمد شده است. با استفاده از این سامانه‌ها عناوین پایان‌نامه‌های دانشجویی پایش و موضوعات کاربردی با توجه به ظرفیت‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و ملی تعیین می‌شود تا پایان‌نامه‌ها به سمت مسئله‌محور شدن پیش روند. همچنین این فرآیند امکان کپی پایان‌نامه‌ها را به حداقل می‌رساند و فعالیت مؤسساتی که تیشه به ریشه آموزش می‌زنند را محدود می‌کند.

انتهای پیام