صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۸۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹

در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، روستای «ده‌عرب» ابرکوه استان یزد جزو هفت روستای برتر قرآنی کشور در سال 1400 معرفی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور که با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، روستای ده‌عرب ابرکوه استان یزد جزو هفت روستای برتر قرآنی کشور در سال 1400 معرفی شد.

همچنین اندبیل استان اردبیل، چارک استان بوشهر، بیلند استان خراسان رضوی محمدآباد استان فارس، فردو استان قم و قراخیل استان مازندران از دیگر روستاهای قرآنی شناخته شدند.

یادآور می‌شود روستای خوش آب و هوای «ده‌عرب» در استان یزد و در 25 کیلومتری شهرستان ابرکوه واقع شده است. جمعیت این روستا یک هزار نفر است و کشاورزی و باغداری در این روستا حال و هوای خوبی دارد.

وجود مراکز و مؤسسات قرآنی در این روستا که غالباً نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی و پذیرش علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم به ویژه حفظ قرآن از استان‌های مختلف کشور فراهم کرده است. دایر بودن جلسات خانگی در اکثر منازل اهل روستا، از ویژگی‌های بارز روستای ده‌عرب است.

تاکنون 137 حافظ کل قرآن کریم در این روستا تربیت شده‌اند که 25 حافظ از اهالی روستا و سایرین از استان‌های مختلف کشور هستند. پایین بودن قابل توجه میزان بزه و آسیب‌های اجتماعی در این روستا که بی‌تردید متأثر از حاکم بودن فرهنگ قرآنی است، از دیگر خصائص این روستا به حساب می‌آید. اختصاص مستمر بخشی از محصولات کشاورزی و باغداری اهالی روستا به توسعه فعالیت‌های قرآنی و دینی از جمله اتفاقات مثال‌زدنی روستای قرآنی ده‌عرب است.

انتهای پیام