صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی از راه‎‌اندازی مرکز بازتوانی و ترک اعتیاد بهشت گمشده در استان خبر داد.

هادی حسن‌دوست، معاون اجتماعی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه  هدف از راه‎اندازی مرکز بهشت گمشده کمک به درمان و حل مسئله اعتیاد در استان است، بیان کرد: در این دوره پزشکان متخصص حضور خواهند یافت و پالایش افراد صورت می‌گیرد، ما سعی داریم طی چهار ماه با روش‎های متفاوت و جدید در این مرکز به درمان معتادین بپردازیم.

حسن‌دوست با اشاره به اینکه علاه بر سم‌زدایی، در این دوره‎ها مهارت و سبک زندگی و حرفه‌آموزی به مددجویان آموزش داده می‎شود، تصریح کرد: برای بهتر شدن عملکرد این دوره‎ها نیازمند همکاری سایر ارگان‎ها و نهادها با این مرکز هستیم.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی اظهار کرد: در این مرکز به دنبال یک امر اجباری نیستیم و حضور افراد در این مرکز باید اختیاری و با میل و علاقه صورت بگیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه برگزاری این دوره‎ها کاملا رایگان است، افزود: افرادی که در این دوره‎ها شرکت می‎کنند اگر دارای شغل باشند، گواهی معتبر با شغل خود به آن‎ها تعلق می‎گیرد و اگر فاقد شغل باشند ضمن حرفه‎آموزی، به آن‎ها گواهی مهارت‎آموزی اعطا می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) خراسان شمالی افزود: طی برگزاری این دوره از خانواده‌های این افراد نیز حمایت‌های مالی صورت خواهد گرفت.

حسن‌دوست با اشاره به اینکه این مرکز با همکاری بهزیستی و سپاه پاسداران راه‎اندازی شده است، افزود: با حمایت بهزیستی مهارت‎های خاصی به این افراد آموزش داده می‎شود و پس از گذشت هشت ماه از دوره ترک اعتیاد خود می‎توانند وام قرض الحسنه به مبلغ 50 میلیون تومان برای ایجاد اشتغال از بهزیستی دریافت کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران نیز در این خصوص با تغییر کاربری یکی از پادگان‌های آموزشی خود مکانی را برای این افراد در نظر گرفته است که چهارم شهریور برای زیباسازی و مناسب‌سازی این مکان برای مرکز ترک اعتیاد اقداماتی صورت می‎گیرد.

معاون اجتماعی سپاه جواد الائمه(ع) اظهار کرد: برای شرکت در این دوره‎ها علاقه‌مندان به ترک اعتیاد می‎توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بسیج محل زندگی خود درا ین مرکز حضور یابند.

حسن‌دوست با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: ظرفیت شرکت در این دوره‎ها صد نفر است که با در نظرگرفتن پروتکل‌های بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی حدود 50 نفر می‎توانند در این دوره  شرکت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده پس از ثبت نام افراد در این مرکز اقدام به واکسیناسیون آنها خواهیم کرد.

انتهای پیام