صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

رئیس حوزه قضایی عقدا با اشاره به جایگاه ارزشمند وقف گفت: هدایت وقف به سوی امور عام‌المنفعه تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین دهقان طزرجانی، رئیس حوزه قضایی عقدا، امروز، 7 شهریورماه در دیدار با حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف گامی در مسیر فقرزدایی در جامعه است که دین مبین اسلام نیز بر این سنت حسنه به عنوان یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تأکید کرده است.

این مقام قضایی گفت: فرهنگ ارزشمند وقف علاوه بر جایگاه مهمی که در جامعه دارد می‌تواند منجر به خدمات به مردم شود.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع وقف تصریح کرد: با التزام به نیات واقف، باید برنامه‌ریزی کرد تا حد امکان منابع وقف را در مسیر توسعه و تعالی این حوزه قضایی سوق داد.

دهقان اهتمام وقف را بر موضوعات اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: با حرکت به سمت مباحث وقف و ترویج آن در کاهش محرومیت‌زدایی می‌توان اثرگذار بود، امیدواریم با نهادینه کردن فرهنگ وقف بتوان در زمینه حل مشکلات جامعه گام مهمی برداشته شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست با بیان گزارشی از عملکرد این سازمان، به تشریح اقدامات در راستای ترویج و توسعه فرهنگ وقف پرداخت.

یادآور می‌شود در این جلسه تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های مورد وقف و وضعیت سر و سامان دادن به املاک و مستغلات وقف حوزه عقدا در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام