صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴

شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی اظهار کرد: برای افزایش آمار متسابقان و تربیت حرفه‌ای آنان باید کاری کرد، حتی اعتراض‌ها اگر با اخلاق‌مداری قرآنی همراه باشد شیرینی خاص خود را دارد که به مسابقات هیجانی بیشتر می‌بخشد.

مهیار قاسمی، شرکت‌کننده رشته قرائت ترتیل چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص سطح برگزاری مسابقات قرآن اظهار کرد: باید قبول کرد به دلیل جداشدن گروه شکوفه‌ها مسابقات از شور و نشاط کمتری نسبت به سال‌های قبل برخوردار است و سطح برگزاری نسبت به سال‌های گذشته اُفت دارد.

وی شرکت گروه‌های سنی مختلف در مسابقات قرآن اوقاف را گامی برای رقابت نزدیک و حساس دانست و تصریح کرد: سال‌ها قبل تعداد شرکت‌کننده و نزدیک بودن سطح‌ها به حدی بود که دو روز قبل از مسابقات استرس داشتم، اما امروز دیگر حس و حالی از شور و نشاط و آن اضطراب و هیجان زیبا وجود ندارد. درست است که شرکت‌کنندگان همگی از سطح خوبی برخوردارند، اما به دلیل کاهش تعداد متسابقان گرمی سابق را ندارد. چراکه هرچه رقابت‌ها نزدیک‌تر باشد حس بهتری منتقل می‌شود. با شیوع کرونا تعداد متسابقان نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت و اُفت تعدد شرکت‌کنندگان از زیبایی و هیجان می‌کاهد.

قاسمی چیدمان دکور، پذیرایی و بالا رفتن سطح متسابقان را قابل قبول توصیف کرد و افزود: برای افزایش آمار متسابقان و تربیت حرفه‌ای آنان باید کاری کرد، حتی اعتراض‌ها اگر با اخلاق‌مداری قرآنی همراه باشد شیرینی خاص خود را دارد که به مسابقات هیجانی بیشتر می‌بخشد. یادم هست اولین سال‌هایی که در بخش بزرگسالان رقابت می‌کردن شرکت‌کنندگان همه بزرگان این رشته بودند و رقابت با آنان و شیرینی کسب رتبه دومی و سومی در این مسابقات حکم کسب رتبه کشوری و بین‌المللی برایم داشت و از این رقابت‌ها بسیار لذت می‌بردم.

دارنده رتبه اول مسابقات دانشجویی در رشته ترتیل ضرورت برگزاری مسابقات قرآن ضرورت برگزاری مسابقات در فضای حضوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: روح زنده بودن باید در مسابقات حاکم باشد و این حس در فضای مجازی وجود ندارد و متأسفانه اثر کرونا بر مسابقات و تمامی فعالیت‌های قرآنی کاملاً مشهود است و نتوانستیم برای این امر اقدام خاصی انجام دهیم.

قاسمی بااشاره به اینکه مسابقات امسال اوقاف استان نسبت به قبل از نظم بهتری برخوردار بود، اضافه کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حد خوبی رعایت شده بود و این امر نشان از حساسیت مجموعه اوقاف جهت حفظ سلامتی متسابقان و همراهان آنان دارد.

وی از نحوه داوری و توانایی داوران استان ابراز رضایت کرد و افزود: نقد بنده در خصوص اجرای طرح ساماندهی داوران به سطح کلان کشوری است، اگر قرار است داوران از این طریق جذب و ارتقا پیدا کنند باید مدت زمان بیشتری صرف شده و رزومه کاری قوی‌تری را می‌طلبد. چراکه ممکن است برخی از داوران در حد شهرستان خوب باشند و گاهی گواهی داوری شهرستانی را بگیرند، اما توانایی آنان در حد ملی باشد، متأسفانه شاهدیم در برخی استان‌ها این امر خیلی رعایت نشده بود و کمی زود بود وارد فاز عملیاتی شود.

انتهای پیام