صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۷۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

مدیر مؤسسه مسجد در همایش «تربیت مسجد» تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط میان ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و گفت: مسجد محل پرورش است و باید حضور زنان به‌عنوان مربیان جامعه در آن پررنگ‌تر شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش «تربیت مسجد» با حضور حجت‌الاسلام تقی قرائتی مدیر مؤسسه مسجد به‌صورت دو روزه طی روزهای 20 و 21 شهریور ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان برگزار شد.

در این همایش بخش‌هایی با موضوعات مسجد محور مدیریت جامعه اسلامی، مسجد کانون تربیت، مسئولیت‌ها در قبال مسجد، آداب مسجد، ویژگی‌های اهل مسجد، ویژگی‌های مسجد، رسانه مسجد، اتحاد میان مساجد، همسایه مسجد و حضور و اقتدا به مساجد مطرح شد.

قرائتی در این همایش تنها راه برون رفت از مشکلات ریشه‌ای جامعه را تقویت ارتباط میان ارکان مختلف جامعه با مسجد دانست و تأکید کرد: مساجد باید نسبت به نیازهای عموم مردم، مجهز باشد. مسجد در حکم مادر و پرورشگاه همه انسان‌ها بوده و تربیت انسان‌ها، مهم‌ترین کارکرد مسجد است.

وی بر لزوم فعالیت کارشناسان ویژه نماز در مدارس و ایجاد جذابیت‌های لازم برای حضور نوجوانان و جوانان در مسجد تأکید کرد و بیان کرد: هیچ یک از فعالیت‌های فرهنگی مشابه نمی‌تواند جایگزین مسجد شود. عدم شناخت و معرفی احکام مسجد پیش‌ زمینه بسیاری از مشکلاتی بوده که امروز در رابطه با مسجد احساس می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه یک امام جماعت موفق نباید دغدغه‌ای جز تربیت مردم داشته باشد، گفت: وی حداقل باید همانند مشاغل دولتی برای مردم هشت ساعت وقت بگذارد و پاسخگوی سؤالات و نیازهای روز مردم باشد.

مدیر مؤسسه مسجد تصریح کرد: علم مسجد، علمی خاص است، زیرا که مسجد دانشگاهی است که فارغ‌التحصیل ندارد و کنکور آن طهارت و مدرک آن زندگی سالم و شیرین است. ما برای سلامت جسمی مردم برنامه‌ریزی می‌کنیم، در حالی که باید برای سلامت روحی مردم هم برنامه‌ریزی و تدابیری داشت. زیرا که سینما، پارک و فرهنگسرا هیچ کدام جای مسجد را نمی‌توانند، بگیرند.

وی در پایان تأکید کرد: مسجد محل پرورش است و باید حضور زنان به‌عنوان مربیان جامعه در آن پررنگ‌تر شود.

انتهای پیام