صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۸۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس از رونمایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان در صورت تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 20 مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 27 شهریورماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان از رونمایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان در تاریخ 20 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: در صورتی که این نقشه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، مراسم رونمایی از آن را با حضور رئیس جمهور یا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان در حقیقت برنامه 5 ساله فرهگی استان است که تاکنون چنین برنامه‌ای نداشتیم و این خلأ فرهنگی در سطح استان احساس می‌شد، افزود: پیش از این اقدامات فرهنگی به صورت جزیره‌ای و موازی انجام می‌شد اما برش استانی برای اجرای برنامه‌های متمرکز و منسجم کمک شایان می‌کند.

احمدی‌زاده، این سند را بسترساز اجرایی شدن طرح‌هایی نظیر خانواده متعالی توصیف کرد و افزود: از یکی دو سال گذشته این طرح را آغاز کردیم و به سرانجام رساندیم و این بسترسازی برای اجرایی شدن طرح بسیار مهم است.

معاون استاندار فارس پیشنهاد داد تا ساز و کار مناسبی برای ارزیابی و نظارت برای اجرای این سند درنظرگرفته شود زیرا اگر این سند رها شود و متولی مشخصی در نظارت و ارزیابی نداشته باشد، شاید آن نتیجه دلخواه را به دست نخواهیم آورد.

وی در ادامه به در پیش رو بودن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های شاخص امسال تجلیل از 140 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس است که به عنوان محوری‌ترین برنامه در 30 شهریورماه اجرا خواهد شد.

احمدی‌زاده با بیان اینکه در جلسات برگزار شده سهمیه هر شهرستان برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس ابلاغ شده است، گفت: متأسفانه بسیاری از والدین شهدا را از دست دادیم در صورتی که خاطرات آنان به خصوص صبر و بردباری آنان در اعتلای فرهنگ جامعه بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام