وی ادامه داد: نکته دوم این است که حزن و اندوه و غصه دو نوع است؛ حزن عاشقانه، اشک عارفانه و اندوه عاقلانه که انسان حاضر نیست این حزن را به تمام شادیهای عالم بفروشد؛ حزن دیگر حزن بچهگانه، گریه احمقانه و اندوه بیاساس و غیرمنطقی است و کسانی که این اشکال را به مکتب شیعه وارد کردند، نتوانستند بین این دو نوع اندوه تفکیک قائل بشوند؛ در مکتب شیعه اشک عارفانه و اندوه عاشقانه است که بهجت این حزن از همه شادیهای عالم بیشتر است.
کارشناس مسائل اعتقادی افزود: نکته سوم این است که انسان بهخاطر اهدافی به دنیا آمده است و باید به کمال برسد، این مجالس به انسان رشد، معرفت و تکامل میبخشد و در مسیر کمال انسان را یاری میکند.
محمدی در پایان سخنانش گفت: این مجالس و عزاداریها صرف گریه نیست؛ برکات مادی، معنوی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی و آگاهیرسانی دارد؛ همچنین درسهایی که از امام حسین(ع) گرفته شده در غیر شیعهها هم تأثیرگذار بوده است که علاقهمندان به این مباحث میتوانند به کتاب اشک معرفت مراجعه و مباحث را مطالعه کنند.
انتهای پیام