صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۹۹۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه موجب تغییرات مثبت و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه شده و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، 31 شهریورماه، در مراسم مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی، اظهار کرد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق، عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. 

وی افزود: شهادت حیات جاودانه‌ای است که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن در راه خدا انتخاب می‌کند و در راهی فدا می‌شود که هر دو ارزش آگاهانه و خداپسندانه را دارد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: بر اساس بیانیات رهبر انقلاب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امام خامنه‌ای درباره ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه در بیانات مختلف‌شان تاکید کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: روزبه ‌روز باید یاد شهدا، تکرار نام شهدا، نکته ‌یابی و نکته ‌سنجی زندگی آن‌ها در جامعه‌ ما رواج پیدا کند.

 محمدلو، بیان کرد: شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ ی مردم که در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملت ایران نبوده بلکه برای دنیای اسلام و جهان بشریت است. 

وی گفت: پیام شهیدان پیام بشارت بوده و ما باید گوشمان را اصلاح کنیم که این پیام را بشنویم و بر اساس بیانات رهبر انقلاب، پیام شهیدان، پیام نفی ترس و اندوه محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: این ترس و اندوه، مصداق اتمش برای خود آن‌ها است در آن پُر از ترس و پُر از اندوه که همه‌ انسان‌ها گرفتار خود هستند، پیام کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند بشارتی برای خود و مخاطبانشان است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم نیاز داریم سخنان و سبک زندگی و الگوهای والای اخلاق یعنی شهیدان عزیزمان را در جامعه رواج دهیم چرا که از عوامل تاثیرگذاری اخلاق در جامعه ترویج فرهنگ شهادت و شهامت در جامعه است. 

محمدلو بیان کرد: زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد می‌شود و باید همت کنیم و فرهنگ و روحیه شهیدان و شهادت طلبی که در آن ایثار، از خودگذشتگی، اخلاص، کار برای خدا، انجام تکلیف وجود دارد، را در جامعه ترویج کنیم و اگر این روحیه در جامعه ترویج شود شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام