صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، گفت: نماهنگ عاشورایی «آی باتدی» با شعر مشهور مرحوم تاج‌الشعرا یحیوی اردبیلی در اردبیل تولید و منتشر شد.

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از تولید و انتشار نماهنگ عاشورایی «آی باتدی» با شعر مشهور مرحوم تاج‌الشعرا یحیوی اردبیلی و با آهنگسازی و میکس و مسترینگ امین رسولی از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل خبرداد و گفت: این نماهنگ در آستانه اربعین حسینی در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.

وی گفت: این اثر هنری مذهبی به مناسبت اربعین حسینی در استدیو رسا با صدابرداری فرشید زبوری و عیسی جعفری و با نوای مداحان نام آشنای استان؛ نادر جوادی، طاهر قلندری، عبدالله داداشی، مهدی شوقی، سیدمحمد عاملی و علیرضا اسفندیاری با هنرنمایی افشار موذن‌زاده تولید شده است.

رجبی اظهار کرد: در بخش‌هایی از این اثر از رجز به عنوان نمادی از عزاداری سنتی اردبیل با اجرای حبیب آزادپناه استفاده شده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل، تصریح کرد: از دیگر عوامل این نماهنگ می‌توان به تدوین و کارگردانی مهدی دولتخواه، تصویربرداری بهنام اسدالهی، تصاویر هوایی مهران اصغری، تصاویر کربلا از امین صبور، ضبط افکت عزاداری سعید قربانی، نوازندگی نی و فلوت فواد عابدی، مشاور کارگردان احسان ظهیری اردبیلی و مدیران تولید سیدحامد اسحاقی و سعید دست‌افشان اشاره کرد.

گفتنی است؛ شعر «آی باتدی، صبح آچیلدی» از سروده‌های مرحوم عباسقلی یحیوی است که رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۱۳۷۹ خود به استان اردبیل در جمع مداحان این شعر را خواند و مورد تعریف و تمجید قرار داد و به فرموده ایشان، عباسقلی یحیوی، تاج‌الشعرای مرثیه ایران است.

انتهای پیام