صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۱۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

اربعین حسینی در راستا و مسیر زمینه‌ساز ظهور است و رنگ پوست و قومیت و ملیت در این موضوع معنایی ندارد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان «وبینار اربعین» در کرمانشاه امروز، ۷ مهرماه برگزار شد. در این وبینار بهمن صحرایی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع اربعین، جاذبه حسینی و این راهپیمایی عظیم یک موضوعی است که در دنیا مطرح شده است و بستر ظهور امام زمان(عج) را در حال آماده کردن است، اظهار کرد: در روایات داریم که یکی از علائم ظهور امام زمان(عج)، جهانی شدن نام امام حسین(ع) است. اربعین، جاذبه حسینی و این راهپیمایی عظیم به این موضوع کمک کرده است.

وی افزود: ما افتخار داریم به عنوان استانی که در مسیر زائران امام حسین(ع) قرار داریم و به عنوان استانی که دروازه کربلا است از دیرباز لقب گرفته است و لقب درستی هم هست در مسیر زائران بوده‌ایم و مرز خسروی در استان کرمانشاه از قدمی‌ترین مرز‌ها است.

صحرایی تصریح کرد: برای مثال احمد ابن اسحاق در سرپل‌ذهاب از یاران و نمایندگان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) بوده، مسیر ترددش از همین استان کرمانشاه به سمت مرز خسروی، عتاب مقدسه و سامرا بوده است و این مسیر و توسعه حرم‌های مطهری که صورت گرفته توسط ایرانیان از دیرباز همه این‎‌ها از مسیر کرمانشاه انجام گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه بیان کرد: کاروان‌هایی که حرکت می‌کردند از مسیر کرمانشاه به کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا آثارش را در استان داریم همین کاروانسرا‌ها قدمگاه و استراحتگاه زائران بوده است و امروز بزرگان و قدیمی‌ها هنوز در خاطر دارند اهالی کنگاور، صحنه و کرمانشاه تا مسیر مرز خسروی کاروان‌ها را استقبال، بدرقه و پذیرایی می‌کردند.

وی عنوان کرد: این حسن مهمان‌نوازی، عشق و علاقه و ارادتی که مردم کرمانشاه داشتند از دیرباز به واسطه ورود زائران امام حسین(ع) و اینکه اعتقاد داشتند حاک پای زائران شفا است و ورود زائر به منازل آنان برکت است.

صحرایی افزود: از همان سال‌های اول که زائر به صورت خودجوش وارد استان شد به همین شیوه خیرین و مردم استان موکب‌هایی را راه‌اندازی کردند و امروز در طول مسیر از ورود استان تا خروج زائر در هر قدمگاهی ما موکب داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه اظهار کرد: پس از گذشت ۱۰ سال که اربعین رونق گرفته است و ساماندهی شده بیش از ۱۶۰ موکب پروانه‌دار که دارای هیئت امنا است در استان کرمانشاه فعال است و بیش از ۳ هزار خادم اربعین از بانوان و آقایان در این موکب‌ها به خدمت‌‎رسانی می‌پردازند.

وی گفت: خدمت‌رسانی که با عشق و ارادت انجام می‌شود و به عنوان یم وظیفه است که زائر نه به عنوان میهمان بلکه بالاتر از آن و به عنوان میهمان امام حسین(ع) می‌بینند و وظیفه خود را در قبال زائر انجام می‌دهند.

صحرایی افزود: امروز صحنه‌های عشق و ارادت و ایثار را در ایام اربعین شاهد هستیم و بسیاری از این‌ها مستندسازی شده و صحنه‌های فراوانی ثبت و ضبط شده. بسیاری از خیرین راضی نیستند پولی که در این راه هزینه می‌شود شاید میلیارد‌ها تومان، نامی از آنان برده شود و این تنها به ارادت امام حسین(ع) صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه با بیان اینکه افتخار ما این است که در این مسیر قرار داریم، گفت: این را برای خود یک سعادت و لطف می‌دانیم که زائر در استان کرمانشاه می‌آید و اسکان و تغذیه‌اش را بر عهده داریم. بیش از ۲۰ موکب از استان کرمانشاه در این ایام در عراق در مسیر نجف تا کربلا و در نهایت تمرکز اصلی زائران در کربلا هست عمده موکب‌های ما در آنجا تمرکز دارند و خدمات‌رسانی به تمام زائران انجام می‌دهند از هر ملیت و قومیتی استقبال و پذیرایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: اینکه اربعین حسینی در راستا و مسیر زمینه‌‎ساز ظهور است، رنگ پوست و قومیت و ملیت معنایی ندارد همه با هم در یک مسیر و در جذابه حسینی قرار می‌گیرد.
صحرایی عنوان کرد: در واقع یک نوع اعتلای فرهنگ عاشورایی و بستری برای ظهور است که همه ما افتخار داریم در این مسیر قرار داریم و امیدوارم بتوانیم این خدمت‌رسانی و خدمت به زائر را هر سال به لحاظ کمی و کیفی توسعه دهیم.

وی بیان کرد: سال گذشته و امسال که از حضور زائران محروم بودیم مردم با مراجعه‌ای که به ستاد عتبات عالیات به عنوان متولی اربعین در استان دارند با حسرت حضور داشتند که آیا دوباره می‌شود و آیا تردد صورت خواهد گرفت، که متأسفانه امسال هم محروم هستیمو در حال باطگشت زوار امسال به استان ما در مسیر تکریم زائران هستیم که ان‌شاالله بتوانیم وظایف خود را به انجام برسانیم.

انتهای پیام