صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
امام‌جمعه خرم‎آباد تأکید کرد؛

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا در لرستان وجود ندارد، گفت: سند پیشران توسعه لرستان تهیه و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ارسال شده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد، امروز، ۱۲ مهر در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار کرد: تقدیم شش هزار و 300 شهید و صدها جانباز و آزاده نشان از وفاداری مردم به انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه خاک مناسب، مناظر زیبا، استعدادهای فراوان در گیاهان دارویی، ۲۸ درصد سنگ‌های تزیینی کشور و سه درصد سنگ‌های تزیینی دنیا از ویژگی‌های لرستان است، افزود: قاچاق مواد مخدر، نرخ بالای بیکاری، عدم رونق مطلوب است و کار، عدم وجود صنایع تبدیلی، هشت هزار میلیارد تومان خسارات جبران نشده سیل، عدم تخصیص آب چالش‌های اساسی استان است و عدم تخصیص آب نه منطقی و نه شرعی است و این‌گونه محرومیت شایسته استان نیست.

شاهرخی وجود ۲۰ دشت وسیع، عدم تکمیل سدهای در دست احداث را از دیگر معضلات لرستان دانست و با اشاره به اینکه در فصل بارش دچار سیل و در تابستان به‌دلیل عدم وجود سد دچار قحطی آب می‌شویم، گفت: این مسائلی است که در تار و پود مسائل زندگی ما خود را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه لرستان از بودجه‌های متمرکز ملی برخوردار باشد تا این میزان عقب‌ماندگی جبران شود، بیان کرد: عدم صنایع تبدیلی مشکل استان لرستان است، از طرفی جوانان تحصیل کرده و متخصص فراوانی داریم و این نیازمند حرکت رو به جلو و تحول همراه با جهش در لرستان است که این تحول جز با همراهی وزارت کشور و هئیت دولت میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه استاندار باید حمایت شود و امروز ظرفیت کار برای جبهه انقلاب فراهم است، افزود: در لرستان فرصت آزمایش و خطا نیست باید با همت مضاعف و کار مبتنی‌ بر علم و کار کارشناسی، محرومیت‌ها برطرف شود.

شاهرخی با تأکید بر اینکه تلاش‌های  استاندار سابق لرستان نزد خداوند مأجور است از تهیه سند پیشران توسعه و بیان ویژگی‌های استان خبر داد و گفت: لرستان در معرفی نیازهای استان به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه رتبه اول را کسب کرد و باید دبیرخانه‌ای برای سند پیشران توسعه استان در وزارت کشور در نظر گرفته شود.

انتهای پیام