صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

رئیس کل دادگستری آذربایحان‌غربی گفت: کثرت ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگستری‌ها قابل توجه بوده و یکی از علل این کثرت پرونده‌ها عدم انجام وظیفه صحیح برخی ادارات و نهادهای دولتی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، 18 مهرماه در نشست صمیمی با قضات دادگستری سلماس اظهار کرد: در 6 ماه باقی‌مانده از سال باید برنامه محور حرکت کنیم و اهداف برنامه ابلاغی را در همه مباحث محقق کنیم.

وی افزود: از همکاران قضایی درخواست می‌کنم اولویت کارهای خود را اول رضایت خداوند متعال و بعد حصول رضایت‌مندی مردم قرار دهند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کثرت ورودی پرونده‌ها به دادسراها و دادگستری‌ها قابل توجه بوده و یکی از علل این کثرت پرونده‌ها عدم انجام وظیفه صحیح برخی ادارات و نهادهای دولتی است و از دادستان و قضات سلماس می‌خواهم از ادارات مطالبه‌گری کرده و اجازه تشکیل پرونده را ندهند.

عتباتی گفت: می‌توان با اقدام به موقع و در زمان درست از وقوع جرم و ایجاد پرونده قضایی ممانعت کرد و در صورت عدم انجام وظیفه ادارات به استناد ترک فعل با آن‌ها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: تاخیر در اجرای عدالت نوعی ظلم هست و اجرای عدالت آثار وضعی و موثری در زندگی روزمره افراد دارد، لذا قاضی باید در اجرای عدالت کمترین تاخیری نکند و با سرعت و دقت احقاق حق کند، هر چند کار زیاد و طاقت فرساست ولی کار قضات برای خدا و در راه خداست که یقینا خداوند اجر و پاداش اخروی را نصیب مجریان عدالت خواهد کرد.

عتباتی بیان کرد: قضات حوزه قضایی سلماس باید خودمراقبتی و صیانت از خود و همکاران را همیشه مد نظر داشته باشند و در ارتباطات خود شئون قضایی را رعایت کرده تا خدای نکرده هیچ سوءظنی در مردم ایجاد نشود.

انتهای پیام