صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

امام‌جمعه خوی گفت: اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در خوی شروع شده و تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۲۳ مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: در مسئله حجت خدا، اینکه امام معصوم غائب یا ظاهر شود، جزء سرنوشت و مقدرات بوده که نعمت امامت را به مردم عطا کرده و این نعمت را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه مردم اخلاق‌شان را تغییر دهند. 

وی افزود: خداوند برای مردم یازده امام تعیین کرد که در زمان امام یازدهم، مردم اخلاق‌شان تغییر کرد که موجب شد خدا هم مقدرات‌شان را تغییر دهد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: علامت ظهور، وضعیت مردم است و اگر رفتار و نوع عبودیت مردم عوض شود سرنوشت‌شان تغییر خواهد کرد، همان‌طور که خداوند زمانی نعمت را می‌گیرد که مردم بی‌بصیرت و ناشکر شوند و زمانی عطا می‌کند که مردم سپاسگزار و بابصیرت باشند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: خداوند نعمتی را می‌گیرد که مردم قیمت و ارزش این نعمت را بدانند زیرا انسان در خوف ارزش امنیت را، در مرض، جایگاه سلامت و در غیبت هم قیمت امام خود را می‌داند.

وی گفت: تجربه چند سال اخیر برجام به خوبی به ایران ثابت كرده كه طر‌ف‌های غربی غیرقابل اعتماد هستند، به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده و مهمتر از همه، مذاكره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

امام‌جمعه خوی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، گره نزدن آینده و تمامی مسائل كشور به موضوع برجام بوده که در این رابطه به طور خاص شاهد بودیم كه تیم سیاست خارجی دولت جدید ایران، توسعه روابط با كشورهای همسایه و همچنین محور شرق را در دستور كار خود قرار داده است.

 وی بیان کرد: دولت‌مردان کنونی سعی کردند از ظرفیت‌های بی‌بدیل این همكاری‌ها در راستای منافع ملی ایران بهره‌برداری كنند و شاید مهمترین نمود این تلاش‌ها، موافقت اخیر سازمان همكاری‌های شانگ‌های با عضویت ایران در سازمان مذكور كه یكی از بلوک‌های مهم قدرت در قاره آسیا باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: اخیرا بارها و بارها رسانه‌های غربی، ایران را تهدید كردند كه باید متذکر شد که در دوره جدید سیاست خارجی ایران این تهدیدات اثری ندارد و هرگونه اقدام نظامی یا خرابكارانه هم بدون پاسخ نمی‌ماند و این تهدیدها تنها ایران را در ادامه و تقویت برنامه هسته‌ای خود مصمم‌تر خواهد كرد.

وی تصریح کرد: در ماه‌ها و سال‌های اخیر، كشورهای متخاصم غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها نظیر رژیم صهیونیستی، در قالب‌های مختلف علیه كشورمان دست به اقدامات خرابكارانه زدند و در عین حال، خواستار از سرگیری مذاكرات از سوی ایران شده‌اند.

امام‌جمعه خوی گفت: اقدام دولت كنونی ایران در عدم آغاز كردن فوری مذاكرات با غرب در مسئله برجام، نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است كه به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در خوی شروع شده و تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستا اجرا می‌شود. هدف این طرح انجام مشاوره‌های حقوقی رایگان به اهالی مسجد و آموزش همگانی مباحث حقوقی به زبان ساده به مردم است.

امام‌جمعه خوی افزود: ایجاد هسته صلح و سازش در مساجد که با حضور امام جماعت، حقوقدان بسیجی، یکی از اعضاء هیئت امنا، فرمانده پایگاه تشکیل شده و برای وساطت و میانجیگری بین اصحاب دو عوا در مسجد تلاش‌ می‌کنند طرح دیگری است که اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام