صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۵۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
وزیربهداشت خبرداد:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واردات ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا تا آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دکتر بهرام‌ عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم امشب در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: با بررسی و جمع‌بندی که به آن رسیده‌ایم، نمازجمعه از هفته آینده بازگشایی می‌شود و این سوال مطرح است، آیا لازم بود که نماز جمعه تعطیل شود؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کووید ۱۹، گفت: مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسیده است. تاکنون ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسید.

وزیربهداشت با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است، بدون احتساب واکسن برکت، بیان داشت: ان‌شاءالله تا پایان آبان‌ماه ۵۰ میلیون دُز دیگر وارد کشور خواهد شد.

دکترعین‌اللهی ادامه داد: براساس آمار و بازخورد‌های گرفته شده، دو دُز واکسن کووید ۱۹ برای افراد کافی است، اما با توجه به همراهی کادر درمان با بیماران و حساسیت کار واکسیناسیون، دُز سوم را برای کادر درمان از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم.

وی با توجه به اهمیت شهرمقدس قم و تردد اتباع خارجی، پیشنهاد راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون شبانه‌روزی را به مسئولان استان داد.

وزیر بهداشت با تکیه بر اهمیت احکام پزشکی اظهار کرد: یکی از نیاز‌های وزارت بهداشت، توجه به احکام پزشکی است، البته دانشکده طب و دین را در قم داریم، ولی کار عمده‌ای انجام نمی‌دهد و عمده فعالیت آن پیرامون تاریخ پزشکی و اخلاق پزشکی است. معتقدم وقتی ما در کنار دریایی همچون حوزه علمیه هستیم، باید از تمام ظرفیت علمی و دانشی حوزه‌های علمیه در خصوص مسائل فقهی سقط جنین و... استفاده کنیم.

انتهای پیام