صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
امام‌جمعه جاپلق ازنا:

امام‌جمعه جاپلق ازنا با بیان اینکه امت اسلامی باید با توجه به اشتراک‌های دینی، صمیمیت و همبستگی را جهت تداوم مسیر برادری دینی ادامه دهد، گفت: اتحاد و صمیمت نشئت گرفته از لطف حضرت حق است، بنابراین باید قدردان این نعمت مهم باشیم و از تفرقه در بین مذاهب جلوگیری کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن سلیمانی، امام‌جمعه چاپلق ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با مبانی و ضرورت وحدت در جامعه اسلامی و جهان اسلام، گفت: خداوند متعال در آیه 103 سوره مبارکه آل‌عمران تمام مؤمنین و موحدین را به وحدت دعوت کرده و فرموده است «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ؛ و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان يكديگر بوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد اين‌گونه خداوند نشانه‏‌هاى خود را براى شما روشن مى‌كند باشد كه شما راه يابيد.»

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید با توجه به اشتراک‌های دینی، صمیمیت و همبستگی را جهت تداوم مسیر برادری دینی ادامه دهد، افزود: اتحاد و صمیمت نشئت گرفته از لطف حضرت حق است. بنابراین، باید قدردان این نعمت مهم باشیم و از تفرقه در بین مذاهب جلوگیری کنیم.

امام‌‌جمعه جاپلق با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت بین مذاهب شیعه و سنی که فرموده‌ است باید مراقب باشید که دشمنان اسلام این هم‌زیستی و برادری بین شیعه و سنی را بر هم نزنند، ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که مردم ما در نقاطی که تفاوت‌های مذهبی و قومی وجود دارد و امکان و زمینه اختلاف هست، از درگیری و اختلاف قومی و مذهبی پرهیز می‌کنند و دشمنان این را نمی‌پسندند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه جنگ شیعه و سنی برای دشمنان اسلام اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی موجب می‌شود که معنویت، طراوت، قدرت، شکوه و عظمت ائتلاف ملی شما را در هم بشکند باید حدالامکان زمینه‌های تفرقه و اختلافات را برای دست‌یابی به وحدت در جوامع اسلامی، از بین ببریم.

حجت‌الاسلام سلیمانی در خاتمه با اشاره به سودجویی نظام‌های سلطه‌گر و ضداسلامی از شکستن اتحاد در پی به قدرت رسیدن خود، گفت: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانستند که اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد. پس در تلاشی همه‌سویه و بلندمدت،‌ به اختلافات در میان مسلمانان دامن زدند و زیر چتر این سیاست خبیثانه‌، از غفلت توده‌های مردم و سست‌عنصری زمامداران سیاسی و فرهنگی، بهره‌برداری کردند و کار خود را در تسلط بر کشورهای اسلامی پیش بردند. لذا، امروز شعار «انّما المؤمنون اخوة فاصلحوا بین اخویکم» از همیشه جدی‌تر است.

انتهای پیام