وی افزود: هدف مدیریت حوزههای علمیه کشور از اعطای امتیاز برگزاری امتحان استادی به حوزه علمیه خوزستان، تقویت جایگاه و نقش مدیریتهای استانی و واحدهای آموزشی و تمرکززدایی و واسپاری امور اجرایی و تقویت جایگاه ستاد مرکزی در امر سیاستگذاری و نظارت عالی است.
مسئول اداره امتحانات شفاهی و غیرحضوری حوزه علمیه خوزستان، در ادامه گفت: طبق دستورالعمل اجرایی مصوبه 944 شورای عالی حوزههای علمیه، در بخش احراز صلاحیت علمی و مهارتی داوطلبان تدریس، داوطلبین حکم استادی برای دریافت حکم تدریس باید سه مرحله آزمون علمی کتبی، آزمون کتبی مهارتی و امتحان شفاهی علمی را پشت سر بگذارند.
جوادی، خاطرنشان کرد: در مرحله آزمون علمی کتبی، داوطلبان استادی باید امتحان علمی کتبی درسی را که داوطلب استادی آن هستند، بگذرانند، بهعنوانمثال در پایههای یک تا سه داوطلبان باید امتحان کتبی درسهای مغنی الادیب، جواهرالبلاغه و منطق مظفر را با موفقیت پشت سر بگذارند.
وی در ادامه گفت: بعد از قبولی در مرحله علمی کتبی، داوطلب وارد مرحله بعدی که مرحله امتحان مهارتی کتبی است، خواهد شد که در این مرحله حوزه علمیه قم کتابی را مشخص کرده که این کتاب مهارتهای تدریس را به داوطلبان آموزش داده و آنها را در امر تدریس تقویت میکند.
مسئول اداره امتحانات شفاهی و غیرحضوری حوزه علمیه خوزستان گفت: بعد از قبولی در آزمون کتبی مهارتی، در مرحله آخر از داوطلبان تدریس، امتحان شفاهی علمی گرفته میشود که در این مرحله محدودهای برای داوطلبان مشخصشده و آنها باید به مدت 40 دقیقه آن محدوده را به نحو احسن تدریس کنند که در صورت قبولی در این مرحله حکم استادی به آنها داده میشود.
وی تصریح کرد: در قانون جدید روال اعطای حکم استادی، بسیار دقیقتر علمیتر و فنیتر شده و هدف از آن تقویت جایگاه علمی و معنوی استادان، ارتقاء سطح علمی، معنوی و مهارتی طلاب، فراهم کردن زمینه تدریس استادان توانمند، مهذب، خلاق و نوآور در امر تعلیم و تربیت طلاب و ساماندهی و نظاممند کردن ارتقاء سطح تدریس استادان بر اساس شاخصهای تعیینشده است.
جوادی در پایان گفت: در طراحی و برگزاری آزمونهای کتبی و شفاهی از استادان مطرح حوزه علمیه خوزستان استفادهشده است.
انتهای پیام