صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مساجد کانون و مرکز هسته‌های مقاومت فرهنگی و دینی و از مهم‌ترین مراکز‌ مبارزه با بحران‌های جوامع انسانی و اجتماعی هستند.

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عصر دیروز، 17 آبان ماه در دهمین گردهمایی مدیران، معاونین و رؤسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهر‌های استان که در مجتمع کوثر بابلسر  برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای بازسازی ساختار فرهنگی کشور، اظهار کرد: تشکیل انقلاب اسلامی و پیروزی آن از همین مساجد صورت گرفت و امروز نقش و اثرگذاری آن در حوزه پیشرفت‌های مهم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و .... بر هیچ کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به کارکرد‌های اثرگذار مساجد در تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی جوامع اسلامی، افزود: مهم‌ترین دغدغه رهبری معظم انقلاب در تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توجه معظم‌له به مسئله اخلاق و معنویت است و این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی تمام نخبگان فرهنگی و دینی، روحانیون و متولیان امور مساجد کشور است، زیرا مساجد قرارگاه و کانون فعالیت‌های فرهنگی و دینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اهمیت نقش امامان محله و مساجد در کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: نقش و کارکرد انقلاب اسلامی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و این نیازمند همت و تلاش همه نخبگان، اندیشمندان و مبلغین در تبیین و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است و باید با عزم جهادی و همت مضاعف برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.

وی با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و دغدغه‌های رهبری معظم انقلاب، درباره اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دینی مساجد، گفت: امام راحل فرمودند که مساجد سنگر است و مقام معظم رهبری نیز از آن به عنوان کانون و مرکز هسته‌های مقاومت فرهنگی و دینی یادکردند و امروز هم یکی از مهم‌ترین مرکز‌های مبارزه با بحران‌های جوامع انسانی و اجتماعی همین مساجد هستند که نمونه آن را در شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) به وضوح دیدیم پس باید از آن برای تعالی و تحکیم بنیان خانواده و حتی پیشرفت جوامع اسلامی بهره گرفت.

انتهای پیام