صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۱۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ترویج محافل قرآنی یکی از ضروریات جامعه امروزی است لذا همه افراد در همه سنین و در حد وسع خود باید بر سر سفره قرآن حاضر شده و از برکات آن در زندگی بهره‌مند شوند.

فرزانه‌السادات طباطبایی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره قرآنی «هُدهُد» اظهار کرد: امسال نیز همچون سال‌ قبل، برگزاری جشنواره به صورت غیرحضوری خواهد بود که بخش معارفی این جشنواره، نهم آذرماه به صورت همزمان در سطح کشور، از طریق سامانه www.ssu.ac.ir/azmoon برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پایان مهلت بخش آوایی این جشنواره گفت: شرکت‌کنندگان سایر بخش‌ها اعم از هنری، فناوری، ادبی و پژوهشی تا نیمه دی ماه فرصت دارند آثار خود را در سامانه quran.behdasht.gov.ir بارگذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام آرامشی که در زندگی احساس می‌کنیم، همه از وجود قرآن کریم است، گفت: بنده همواره در فراز و نشیب‌های زندگی به کلام الله پناه می‌برم و از آن صبر و یاری می‌جویم.

طباطبایی بر حضور پرشور دانشجویان در این جشنواره تأکید کرد و گفت: قطعاً ترویج محافل قرآنی یکی از ضروریات جامعه امروزی است لذا باید همه افراد در همه سنین و در حد وسع خود بر سر سفره قرآن حاضر شوند و از برکات این خوان پرنعمت در گوشه و کنار زندگی خود استفاده کنند و برحسب علایق خود در بخش‌های متفاوتی چون قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر و... حضور پررنگی را رقم زنند.

وی ادامه داد: شرکت در چنین جشنواره‌هایی سبب ایجاد انگیزه جهت ارتقا سطح توانمندی‌ها می‌شود. همچنین شرکت در کلاس‌های آمادگی برای جشنواره که در برخی رشته‌ها برگزار می‌شود، در افزایش مهارت و تجربه بسیار مؤثر خواهد بود.

طباطبایی بیان کرد: شرکت در جشنواره‌های قرآن و عترت علاوه بر بهره‌مندی از اثرات معنوی و برکاتی که در زندگی هرکسی بدنبال دارد، با جوایز نقدی و بهره‌مندی از امتیاز فرهنگی برای اساتید و دانشجویان و امتیاز آموزشی برای کارمندان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: به لطف خداوند و به برکت کلام وحی و با کمک مسئولان بتوانیم در راستای ایجاد انگیزه در دانشجویان و فعالان به عنوان پرچمداران فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌هایی فاخر و بی‌نظیر و در شأن جایگاه دانشگاه علوم پزشکی یزد ارائه دهیم.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به برگزاری جلسات قرآنی با هدف بهره‌مندی و انس بیشتر دانشجویان با آموزه‌های قرآنی در این دانشگاه بیان کرد: تاکنون دوره‌های آموزشی مختلفی برای دانشجویان و کارمندان برگزار شده که خوشبختانه با مشارکت خوب این عزیزان خصوصاً در بخش خواهران همراه بوده است.

انتهای پیام