صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۳۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی گفت: اولین جشنواره ملی نماز و نیایش ویژه شهدای مدافعان حرم و سلامت کشور، دی ماه امسال به‌ مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود.

بهرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌ غربی، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی نماز و نیایش ویژه شهدای مدافعان حرم و سلامت کشور، دی ماه امسال به‌ مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان‌ غربی برگزار خواهد شد. 

وی افزود: این جشنواره با اهدافی چون الگوسازی عینی شهدای حرم و سلامت برای نسل نو، نقش نماز در ترویج فرهنگ شهادت با عنایت به مکتب شهید سلیمانی و حفظ ارزش‌های رزمندگان و مدافعین سلامت برگزار می‌شود. 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی، تصریح کرد: معرفی ابعاد شخصیتی و زندگی‌نامه شهدا با رویکرد نماز، جهت‌دهی ظرفیت فرهنگی مخاطب و سمت فرهنگ اقامه نماز، شناسایی استعدادهای علمی و هنری و به‌کار گیری آثار آن‌ها از دیگر اهداف جشنواره هستند. 

وی با اشاره به محورهای فعالیت جشنواره ادامه داد: نقش و تاثیر نماز مطلوب در هویت فرد، خانواده و جامعه، جلوه‌های زیبای نماز در محورهای جهاد و مقاومت، نقش نماز در تمامی حالات، مانند میدان نبرد و عرصع‌های خطر و تبیین و تحلیل فلسفه نماز و راز و رمزهای آن با زبان هنر محورهای جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافعین حرم و سلامت را تشکیل می‌دهد. 

محمودی با اشاره به رشته‌های فعالیت در جشنواره بیان کرد: رشته‌های فعالیت در جشنواره شامل ادبی، هنری، پژوهشی و فضای مجازی بوده و شرکت کنندگان در این زمینه‌ها شرکت خواهند کرد. 

وی در پایان گفت: برای نفرات اول، دوم و سوم هر بخش لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی اهدا می‌شود و این جشنواره توسط دبیرخانه شورای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان آثار خود را به این دبیرخانه ارسال کنند. 

انتهای پیام