صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم تأکید کرد:

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه ناکارآمدی نسخه‌های شرقی و غربی در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست خارجی برای مسائل کشور بر هر کسی عیان است، به همین خاطر دست‌یابی به نسخه‌های دینی کارآمد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، از نیازهای عاجل کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز، 27 آبان‌ماه در دیدار رئیس جمهور با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته، نداشتن نقشه جامع بومی برای اداره کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه کارآمد نبودن نسخه‌های شرقی و غربی در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه سیاست خارجی برای مسائل کشور بر هر کسی عیان است، ابراز کرد: به همین خاطر از نیازهای عاجل کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، دست‌یابی به نسخه‌های دینی کارآمد است.

این مسئول با بیان اینکه امروز کشور در موقعیت تاریخی است، ادامه داد: همراهی و هماهنگی سه قوه و در رأس آن قوه مجریه با رویکرد دینی از امتیازات این دوره است. در کنار این موضوع، شکل‌گیری جریان مبارک اندیشکده‌ای در سال‌های اخیر توسط نحبگان دانشگاهی و حوزوی و با تمرکز بر مسائل کشور و حل آن، ظرفیت خوبی را برای حرکت به سوی تدوین الگوی جامع حکمرانی دینی فراهم کرده است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز حوزه‌ها در موضوعات متعددی مانند بانکداری اسلامی، شهرسازی و معماری اسلامی، سیاست خارجی و نظام تربیتی، هنر و رسانه و سایر بخش‌ها الگوهای قابل عرضه ارائه کرده‌اند، به همین خاطر به نظر می‌رسد امروز بهترین فرصت برای تغییر مسیر حکمرانی، تولید و اجرای ایده‌های دینی در کشور است که همه ما باید قدردان این فرصت باشیم.

دولابی افزود: رئیس قوه مجریه می‌تواند با ارتقای این جریان مبارک به وسیله میدان دادن به نخبگان انقلابی، حوزوی و دانشگاهی با رویکردهای دینی در حل مسائل کشور شتاب دهد، البته در این میان توجه به طلاب و حوزه‌های علمیه که جزو اقشار خدوم و قانع کشور بوده‌اند و نقطه ثقل این حرکت مبارک هستند، مزید امتنان است.

انتهای پیام