صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۴۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

امام جمعه ارhک ولایت را آیینه‌دار و نشانه توحید دانست و ضرورت پرهیز از شایعه‌پراکنی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: دامن زدن به شایعه خلاف دستورات دینی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک، امروز، 28 آبان در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه که در مصلای بیت‌القدس اراک برگزار شد، ولایت‌فقیه و حضور مردم همیشه در صحنه را محور و رمز موفقیت نظام دانست و بیان کرد: رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول 42 سال نظام و در مجموع جامعه اسلامی را از گزند فتنه و توطئه‌های دشمن نجات داد.

وی ولایت را آیینه‌دار و نشانه توحید دانست و ضرورت پرهیز از شایعه‌پراکنی در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: دامن زدن به شایعه خلاف دستورات دینی است، فضای مجازی از جمله ابزار در اختیار دشمن برای انجام این توطئه است و کارشناسان و اساتید خبره این حوزه باید در همین فضا وارد شده و از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی جوانان را به هوشیاری در مقابل دشمنان توصیه و اضافه کرد: رعایت آداب اسلامی در جامعه ضروری مهم است. از سوی دیگر نقدهایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید سازنده، حکیمانه و دلسوزانه باشد. باید دقت کرد که امید و آبروی مردم را انقادهای بی‌مورد زیرسؤال نبریم. حیات ملت ایران در سایه تقویت و زنده نگاه داشتن فرهنگ دینی و اسلامی محقق می‌شود.

خطیب جمعه اراک در بخشی از سخنان خود آغاز فعالیت دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: انتظار می‌رود پیگیری مسائل فرهنگی با جدیت و همت بیشتر از سوی شورای عالی انقلاب دنبال شود . چراکه فرهنگ جان‌مایه و همچون اکسیژن است و اکسیژن باید سالم‌ باشد. بی شک استقلال، عزت و سربلندی ملت ایران در گرو فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برای برداشتن گام‌های بلند در کشور را متذکر شد و ادامه داد: هویت ملت ایران برگرفته از فرهنگ دینی، انقلابی و قرانی است و باید همه تلاش کنیم تا از آن محافظت کنیم. شاعه فرهنگ «ما نمی‌توانیم» شعار و توطئه شوم دشمن برای غارت منافع و منابع ایران است و برای حراست از کیان و ارزش‌های انقلاب تلاش مضاعف صورت گیرد. ارائه راهکارهای علمی نخبگان به تحقق هرچه بیشتر شعار «ما می‌توانیم» منتج می‌شود.

وی خواستار تدوین و تنظیم برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت از سوی دولت سیزدهم برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم شد و گفت: استان مرکزی در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی ظرفیت های قابل توجهی دارد که اگر برای رفع مشکلات مورد استفاده قرار گیرند شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

این مقام مسئول وابستگی بودجه به نفت را آفتی بزرگ برای اقتصاد کشور دانست و با اشاره به حفظ پول ملی و قدرت خرید مردم، اظهار کرد: تنها راه حل حفظ قدرت خرید عموم مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد تقویت تولید و کم کردن هزینه‌ها است. شرکت‌های دانش‌بنیان باید وابستگی‌ها را در کشور رفع و نیازهای داخلی کشور از طریق ظرفیت‌های داخلی تأمین کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حوادث افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: ظلم علیه ملت و شیعیان مظلوم افغانستان قابل قبول نیست و جوامع اسلامی به شدن جنایت دشمنان را محکوم و از ملت مظلوم حمایت می‌کنند. تأمین امنیت، رفاه، برقراری عدالت، خوش رفتاری با همسایگان و دوری از ظلم باید مورد توجه هر دولتی در افغانستان باشد. همچنین در عراق نیز اتخابات این کشور مورد اعتراض مردم و انقلابیون قرار گرفته است. وحدت و یکپارچگی در ضرورتی مهم است و دولت و مردم عراق باید برای از بین بردن کانون‌های تروریستی و خرابکاری آمریکا در عراق متحد باشند. ایران نیز همواره حامی مردم مظلوم عراق است و با تمام قوا از حرمین شریفین دفاع می کند.

وی محاکمه قاتلان سردار شهید سلیمانی را مطالبه کرد و با محکوم کردن این اقدام تروریستی، ادامه داد: جنایتکاران، قاتلین، آمران و حامیان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی باید محاکمه و به سزای عملشان برسند. همچنین مسلمان در این خصوص و اخراج آمریکا از منطقه با یکدیگر با یکدیگر متحد شوند.

انتهای پیام