صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید/ ۲۷

مسئول خانه قرآنی «شوق رضوان» شیراز با بیان اینکه باید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم گفت: متأسفانه بودجه‌های قرآنی کم شده است یا در جای دیگری هزینه می‌شود و باید این مسائل شفاف‌سازی شود.

زهرا عبدی‌فرد، مسئول خانه بین‌المللی قرآن «شوق رضوان» شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین برخی از انتظارات جامعه قرآنی از دولت پرداخت و گفت: دیده شدن فعالیت‌ها توسط سازمان‌ها تأثیر بسیاری بر مؤسسه‌ها و تشکل‌های قرآنی می‌گذارد و باعث ایجاد انگیزه برای مدیریت آن مجموعه می‌شود.

وی با طرح این سؤال که چرا نباید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم، افزود: بودجه‌های قرآنی مهم‌ترین چیزی است که جامعه قرآنی به آن نیاز دارد و باید در بخش قرآنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم اما متأسفانه بودجه‌های قرآنی کم شده است یا در جای دیگری هزینه می‌شود و باید این مسائل شفاف‌سازی شود.

عبدی‌فرد با تأکید بر اینکه نیازمند حمایت به خصوص حمایت مالی هستیم، گفت: مهم‌ترین مشکلی که بیشتر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی دارند، مشکل مالی است زیرا اجاره‌بها بالاست و نمی‌توانند مکانی را اجاره کنند.

این فعال قرآنی با بیان اینکه نباید بگذاریم فعالیت‌های قرآنی رها شوند، گفت: بعضی از فعالان قرآنی به دلیل مشکلات مالی و نبود مکان مناسب نتوانستند فعالیت کنند و آن را کنار گذاشتند. اگر دولت بتواند مکان را در اختیار مؤسسات و تشکلات قرآنی فعال قرار دهد، بسیار خوب است. باید در مورد اجاره‌بها، مکان و حمایت مالی که یکی از دغدغه‌های مؤسسات است برنامه‌ریزی شود.


بیشتر بخوانید:


عبدی‌فرد با یادآوری اینکه تا مدتی پیش مشکل هزینه آب، برق و گاز هم بود که این مشکل حل شده است، به تشکل قرآنی خود و عدم حمایت مالی از آن اشاره کرد و افزود: از سال ۹۸ که فعالیت را شروع کردم فقط توانستم چند ماه حضوری فعالیت کنم بعد از شیوع کرونا به صورت مجازی فعالیت کردم. بعد از رفتن کرونا هم مشکل مکان و فضا دارم.

مسئول خانه قرآن «شوق رضوان» با اشاره به اینکه در صورت حمایت مالی، می‌توانیم شهریه کمتری از افراد بگیریم، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با در در اختیار گذاشتن فضا برای آزمون‌ها به ما کمک می‌کند اما یک فضای مخصوص برای برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها وجود ندارد و بودجه‌های قرآنی کم است.

وی با تأکید بر اینکه باید به جامعه قرآنی بها داده شود، گفت: یکی از انتظارات جامعه قرآنی استفاده از حافظان و قاریان نخبه است تا مشغول به کار شوند و از کسانی که در حوزه مدیریت توانا هستند برای مدیریت در حوزه‌های قرآنی استفاده شود و از  بین آن‌ها افرادی را برای آموزش و پرورش یا ارگان‌ها و اداراتی که واحد قرآنی دارند، جذب کنند. مخصوصاً در آموزش و پرورش باید از افراد متخصص در این حوزه استفاده شود تا بتوانیم قرآن را به دانش‌آموزان یاد دهیم؛ نباید در سیستم آموزش و پرورش معلم دروس دیگر مثل ریاضی و علوم و ... قرآن را به دانش‌آموزان یاد دهند بلکه باید معلم مخصوص قرآن در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با ذکر این نکته که انتظار جامعه قرآنی از دولت انقلابی، ارائه امتیازات و تسهیلات برای نخبگان قرآنی است، گفت: طرح اعطای مدرک حُفاظ به حافظ‌های کل کشور طرح  خوبی است؛ حافظان قرآن سالی یک مرتبه آزمون می‌دهند، مدرک آن‌ها با دیپلم قرآنی و لیسانس علوم قرآنی معادل‌سازی می‌شود.

مسئول خانه قرآن «شوق رضوان» با بیان اینکه این طرح، مخصوص حافظان قرآن است و می‌تواند برای قاریان و بخش‌های دیگر هم اجرا شود، گفت: اگر مزایا و تسهیلات و بها به جامعه قرآنی داده شود، این باعث انگیزه‌سازی می‌شود.

انتهای پیام