صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۶۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
در محله اشراقی منطقه 13 تهران

جلسه کارگروه آموزشی حفظ و صیانت محیط زیست مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی در محله اشراقی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، قاسم مالکی مدیر امور قرآنی منطقه ۱۳ گفت: شورای قرآنی منطقه ۱۳ در راستای تشکیل کارگروه آموزشی حفظ و صیانت محیط زیست مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی در سرای محله اشراقی با حضور فاطمه مداح، مسئول خانه قرآن و عترت، نجفی مدیر سرای محله اشراقی و مریم جعفری، مسئول کانون محیط زیست این محله جلسه مشترکی صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه بر هم‌افزایی بیشتر فعالیت‌های محیط زیستی از سوی اعضای کانون قرآن و عترت و نحوه همکاری‌های آموزشی و تبلیغی قرآن‌آموزان جلسات و مراکز قرآنی محله اشراقی در ارتباط با موضوع حفظ و صیانت محیط زیست شهری تاکید شد.

در ادامه جلسه قاسم مالکی مدیر امور قرآنی منطقه ۱۳ گفت: فعالان قرآنی در کنار فعالان محیط زیستی این محله با توجه به نگرش اعتقادی نسبت به رعایت مؤلفه‌های زیست‌محیطی و اصلاح الگوی مصرف بیشتر می‌توانند نقش‌آفرین باشند و قدر مسلم نتایج حاصل از این دستاورد می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر محلات نیز مد نظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه خانم فاطمه مداح مسئول خانه قرآن و عترت محله اشراقی گفت: نحوه تعامل و همکاری با کانون محیط زیست از قبل نیز برقرار بوده است و در حال حاضر با تشکیل این کارگروه باید تلاش کرد تا آن را در بین کودکان و نوجوانان قرآن‌آموز نهادینه کرد.

در پایان جلسه نجفی، مدیر سرای محله اشراقی پیشنهاد انتخاب خیابان اشراقی به عنوان خیابان سبز را داد، وی افزود: با توجه به همکاری شهروندان این محله در تفکیک زباله در منزل و تلاش در تولید کمتر زباله و نیز همکاری نانوایی‌های محل در توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی به عنوان الگویی برای سایر محلات دانست.

جلسات هماهنگی اولیه تشکیل کارگروه آموزشی حفظ و صیانت محیط زیست مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی به منظور هم‌افزایی بیشتر و اجرای منسجم‌تر این طرح هر هفته در یکی از محلات منطقه ۱۳ انجام می‌شود که نتایج این جلسه نیز از این طریق منعکس می‌شود.

انتهای پیام