صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر رفع مشکلات زرشک به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک در کشور، گفت: طهارت و انضباط مالی از شروط مسئولیت در نظام اسلامی است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، عصر امروز ۸ آذرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز باید شاخصه‌های توسعه را ارتقا دهیم؛ بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه ما است و باید فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه دل بستن به نظام سلطه و بی توجهی به فرمایشات رهبری در گذشته، مردم را در شرایط سختی قرار داده است، افزود: برنامه دولت تحول انقلابی در بخش‌های مختلف است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تحول باید مستند بر بیانیه گام دوم انقلاب باشد، بیان کرد: تحول به معنای افزایش اعتماد عمومی و مردمی بودن و توزیع عادلانه امکانات است؛ در شرایط فعلی تنها کار و کار با همدلی و بدون حاشیه مهم است.

وی با بیان اینکه مردم تضاد در حرف و عمل مسئولان را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: طهارت و انضباط مالی از شروط مسئولیت در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه فساد ستیزی و کارسازی در بین جوانان متعهد و با سواد استان از دیگر مؤلفه‌های تحول است، اظهار کرد: علی رغم ظرفیت‌های مطلوب خراسان جنوبی از نظر شاخصه‌های رشد اقتصادی در وضعیت خوبی نیست.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون زمان حرکت و تحول است، بیان کرد: ما در زرشک رتبه اول را داریم، اما مردم در زمینه قیمت این محصول و زرشک مانده در انبارها دغدغه دارند که باید به آن توجه کرد.

قناعت گفت: طی دو سه هفته آینده زرشک موجود در سردخانه‌ها و مانده روی دست مردم را به قیمت مطلوب به فروش می‌رسانیم؛ باید بازگشایی و استفاده از ظرفیت مرز را مد نظر قرار دهیم که این یکی از برنامه‌های مهم و اصلی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ابر چالش استان خشکسالی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه استان باید دیده شود.

 

حمید ملانوری، استاندار سابق خراسان جنوبی نیز از صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری در استان در قالب ستاد توسعه خاوران گفت و ادامه داد: تاکنون ۲۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری با مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان در ستاد توسعه خاوران منعقد شده است و با وجود تمام سختی‌ها و تنگناها سعی کردیم تمام برنامه ریزی‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: ۱۳ ماه پیش با رأی هیئت دولت دوازدهم توفیق خدمت به مردم این استان مرزی نصیب بنده شد که در این مدت اولین انتخابات دوران کرونا با امنیت کامل در استان برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان و مردمی که لایق بهترین‌ها هستند، افزود: معادن، محصولات استراتژیک کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری، چهار معبر مرزی و سرمایه بزرگ منابع انسانی استان سرمایه‌ها و دارایی‌های خراسان جنوبی هستند.

ملانوری ادامه داد: خراسان جنوبی منابع توسعه‌ای و مزایای بسیاری دارد و مطلوب نیست که با این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها محروم باقی بماند؛ بنابراین برنامه محوری از اصول اولیه کاری ما در استان بود.

استاندار سابق خراسان جنوبی با اشاره کوتاهی به برنامه ها و اقدامات این ۱۳ ماه خدمت، بیان کرد: سقف اعتبارات تملک دارایی استان در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافت و همچنین ۱۵ میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد دولت درآمد جذب شد.

ملانوری با تأکید بر برنامه محوری برای توسعه استان، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌های قبل از مسئولیت بنده در خراسان جنوبی، تعطیل نشده و تمام آن‌ها را پیگیری کردیم.

ملانوری با اشاره به اخذ مجوز ماده ۲۳ برای تکمیل برخی پروژه‌های عمرانی استان، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۶۶ پروژه با ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و ۴۳ پروژه جدید با ۷۰ میلیارد تومان نیز آماده افتتاح است.

وی از افتتاح ۹۰ کیلومتر باند دوم در دهه فجر سال قبل و آماده افتتاح بودن ۳۰ کیلومتر دیگر خبر داد و تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب قراردادی برای احداث راه آهن قطعه بیرجند - یونسی تخصیص می‌یابد.

استاندار سابق خراسان جنوبی بیان کرد: قراردادهای حوزه راه در خراسان جنوبی از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیگیری ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی استان، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در تابستان امسال به ۴۵۰ روستای خراسان جنوبی آبرسانی سیار انجام شد.

ملانوری ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری اجرا و ۸۰ سایت راه اندازی شد و در این مدت بیش از ۱۵ هزار خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند؛ نتیجه پیگیری‌ها باعث شد اکنون ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی از خدمات تلفن همراه استفاده کنند.

وی با اشاره به نصب ۴۲ ایستگاه دیجیتال در سطح استان، تصریح کرد: در حال حاضر پوشش شبکه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی به حدود ۹۸ درصد رسیده است و برای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان مصوبه دولت را گرفته‌ایم؛ در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم کار شتاب بگیرد.

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز بیان کرد: ستاد توسعه خاوران نظم خاصی به فعالیت‌های اقتصادی خراسان جنوبی داد و تلاش شد تا پیگیری‌های ویژه‌مختلف در قالب این ستاد صورت گیرد.

وی اظهار کرد: برطرف کردن موانع تولیدی از دیگر موضوعاتی بود که باید پیگیری می‌شد و تمام جلسات تنظیم بازار، رفع موانع تولید و حضور و بازدید از واحدهای تولیدی از معادن و سایر ظرفیت‌های استان در قالب ستاد توسعه خاوران شکل گرفت.

وی افزود: متاسفانه ویروس کرونا طی دوسال گذشته مشکلاتی زیادی را برای دولت و مردم به وجود آورد و خراسان جنوبی در موضوع کرونا همانند سایر موضوعات خوش درخشید.

خوش خبر با اشاره به حدود 400 کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با کشور افغانستان، افزود: طی یک سال گذشته کشور افغانستان دچار تحولات زیادی شده که اینها می‌طلبید تا دقت و هوشیاری نیروهای امنیتی ما در مرزها بیشتر از قبل شود که با تدابیر صورت گرفته با انسجام درونی که در استان شکل گرفت هیچ تهدیدی در مرزها با وجود نیروهای نظامی و اطلاعاتی نداشتیم و ضریب امنیت سرمایه گذاری در استان حرف اول را می‌زد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مبادلات با کشور افغانستان در بازارچه ماهیرود به عنوان پیشانی استان در هیچ شرایطی تعطیل نشد و تمام تلاش این بود که از ظرفیت مرزهای خراسان جنوبی برای صادرات کالا به نحو مطلوب استفاده لازم صورت گیرد.

خوش خبر تصریح کرد: مرزهای دوکوهانه، گلورده، یزدان نیز سایر مرزهای استان است که در دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهوری و تلاش های مسئولان استان، بازگشایی شدند و بازگشایی بازارچه‌ها از مطالبات مردمی بود که محقق شد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی،  رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: باید از همه افکار و ظرفیت های استان برای حل مشکلات استفاده شود و در این راستا نمایندگان مجلس خراسان جنوبی نیز در کنار استاندار خواهند بود.

وی اظهار کرد: لازم است با همگرایی و بکارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات مردم تلاش شود.

وی با بیان اینکه تشکیل ستاد خاوران از کارهای خوب استاندار سابق خراسان جنوبی بود که دنبال شد و جای تقدیر دارد، افزود: باید از همه افکار و ظرفیت های استان برای حل مشکلات استفاده شود و در این راستا نمایندگان مجلس خراسان جنوبی نیز در کنار استاندار خواهند بود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: حفظ نظام اسلامی از بالاترین واجبات است و هر حرکتی که موجب تضعیف نظام شود از بالاترین منکرات است و در مقابل باید به آرمان‌های انقلاب، فسادستیزی، عدالت و مبارزه با مستکبرین که از مصادیق حفظ نظام است، توجه ویژه شود.

نصیرایی با بیان اینکه هر مدیری که عمل و کارکرد او در راستای تقویت ارزش‌های نظام اسلامی نباشد اقدامات او ماندگار و موثر نخواهد بود، یادآور شد: با شناختی که از استاندار جدید خراسان جوبی دارم، او انسانی خوش فکر و بی حاشیه و نسبت به ارزش های نظام مستحکم و بدون تعارف است که با همه ظرفیت ها می تواند کار کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با خرسندی از شکل گیری اتحاد در بین قوای سه گانه کشور، بیان کرد: امیدواریم در خراسان جنوبی نیز این اتحاد همگانی شکل بگیرد و امیدواریم آقای ملانوری نیز در منصب مناسب و شایسته‌ای به کار گرفته شوند.

 

انتهای پیام