صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۱۷۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: در موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه استان قدس رضوی رسالت و مأموریتی به نام زندگی به سبک بندگی را تعریف نموده‌ایم که در این مأموریت تلاش می‌شود بقاع متبرکه را به پایگاهی برای گسترش یک زندگی سالم، پاک و آرام تبدیل کنیم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران طوسی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی، امروز نهم آذرماه، در نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت هشتاد و چهارمین سالگرد شهید مدرس در محل زیارتگاه وی برگزار شد، اظهار کرد: با عنایت تولیت آستان قدس رضوی، از این پس اتفاقات بزرگ و رویدادهای متفاوتی را در راستای تبدیل شدن زیارتگاه شهید مدرس به قطب علمی، فرهنگی و اجتماعی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تلاش داریم با تأسیس دفتر پژوهشی، تأسیس سامانه‌هایی برای ارتباطات خدمات اجتماعی، تأسیس کانون آموزشی برای فراگیری مهارت‌های موردنیاز مردم و همچنین راه‌اندازی مرکز قرآن کریم در محل زیارتگاه شهید مدرس این بقعه را به مکانی تبدیل کنیم که در تراز زندگی باشد و بتواند در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمت بپردازد.

عطاران طوسی عنوان کرد: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های شهید مدرس این مکان را برای مجاوران، مردم کاشمر و زائران اقصی نقاط کشور و جهان به قطب زندگی مردم تبدیل کنیم.

 مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی بیان کرد: در موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه استان قدس رضوی رسالت و مأموریتی به نام زندگی به سبک بندگی را تعریف نموده‌ایم که در این مأموریت تلاش می‌شود بقاع متبرکه به پایگاهی برای گسترش یک زندگی سالم، پاک و آرام تبدیل شوند.

وی افزود: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه بتوانیم این اماکن را پایگاه‌های مردمی کنیم تا نیازهای علمی، فرهنگی و اجتماعی حول محور این اماکن مورد توجه و عنایت قرار گیرد. رسالت زندگی به سبک بندگی بر این باور است که بندگی پروردگار جز زندگی سالم و پاک نیست و زندگی سالم و پاک جز بندگی نیست. کسی که در زندگی‌اش به نظم، نظافت، آرامش، نشاط و شادابی خود و فرزندانش توجه می‌کند یک بنده متعالی است.

عطاران طوسی اظهار کرد: در بقاع متبرکه که از مجموعه‌های وابسته به استان قدس رضوی است تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با مجموعه برنامه‌ها و سامانه‌هایی که ایجاد می‌کنیم، مدلی از زندگی را برای مردم به ارمغان بیاوریم که تفاوت زیادی با زندگی جاری مردم نداشته باشد، اما رنگ و بوی آن متفاوت و جهت‌گیری آن دقیق و هدفمند است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی مطرح کرد: می‌خواهیم تراز بقعه شهید مدرس و تمامی مساجد زیر نظر استان قدس رضوی را تراز زندگی کنیم تا وقتی مردم، زائران و مجاوران وارد این بقعه می‌شوند احساس نکنند که در این مکان فقط یک نماز جماعت و زیارت قبور شهدا و برخی مراسم‌های خاص برگزار و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس تلاش شده در این مجموعه برنامه‌هایی اجرا شود که بتواند این گفتمان را به مقدار زیادی تأمین کند.

عطاران طوسی اجرای برنامه‌های سه‌شنبه‌های علمی فرهنگی استان قدس رضوی، رونمایی از مرکز قرآن کریم وابسته به زیارتگاه شهید مدرس، تأسیس دفتر پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در راستای معرفی شهید مدرس برای کارکنان استان قدس رضوی به صورت مجازی، فراخوان ملی داستان‌نویسی با موضوع شهید مدرس در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه زنده خوشنویسی، رونمایی از کتاب آئین حکمرانی و حضور رئیس مجلس در مراسم سالگرد شهید مدرس را از جمله برنامه‌های شاخص هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس عنوان کرد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی ادامه داد: هر چند در زیارتگاه شهید مدرس کتابخانه و امکانات داریم، اما این مکان تاکنون فاقد مرکز پژوهشی بوده که در همین راستا این مرکز فعالیت خود را هم‌زمان با سالگرد آیت‌الله مدرس آغاز خواهد نمود.

وی افزود: پرداختن به حوزه اخلاق حکمرانی و قانون‌گذاری متناسب با ظرفیت‌هایی که شهید مدرس داشتند جزء اولویت‌های این مرکز پژوهشی خواهد بود.

عطاران طوسی تصریح کرد: با توجه به اینکه از سال 87 مأخذ شناسی شهید مدرس را نداشته‌ایم، در مراسم امسال این عالم ربانی به روز رسانی و رونمایی می‌شود، همچنین به طور هم‌زمان از بانک اطلاعات جامع شهید مدرس نیز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام